Microsoft však asi sotva povolí.
Prešli dva roky od vydania konzol Xbox Series X/S a PlayStation 5 a až teraz sa pomaly ale isto dostávame z cross-gen fázy do obdobia, kedy budú môcť vývojári konečne ignorovať Xbox One a PlayStation 4.
V tejto novej realite sa najslabšou konzolou stáva Xbox Series S, ktorý to však kompenzuje nízkou cenou (150€ menej ako PlayStation 5 Digital Edition). A zatiaľ čo pre konzumentov je takto lacný vstup do novej generácie skvelou správou, tak pre vývojárov to môže spôsobovať problémy.
A to až do takej miery, že sa snažia vyvinúť tlak na Microsoft, aby vypustil povinnosť vydávania hier na konzole Xbox Series S. Tvrdí to VFX umelec štúdia Bossa Studios (Surgeon Simulator) Ian Maclure v teraz už zmazanom príspevku na sociálnej sieti Twitter.
"Možno zniem ako opakujúci sa papagáj, ale dôvod, prečo to teraz často počúvate, je ten, že MNOHÍ vývojári už rok sedia na stretnutiach a zúfalo sa snažia dosiahnuť zrušenie požiadaviek na vydanie hier na Series S. Štúdiá si prešli jedným vývojovým cyklom, v ktorom sa Series S ukázal ako albatros na krku vývoja, a teraz, keď sa hry pevne vyvíjajú s ohľadom na nové konzoly, tímy nechcú tento proces opakovať," dodal Maclure. Iba dodávame, že ak vývojárske štúdio v súčasnosti vydáva hru na Xbox Series X, tak ju musí pripraviť aj na Xbox Series S.
Akokoľvek právoplatná je táto požiadavka a tlak zo strany vývojárov je celkom zrejmé, že nič také sa neudeje. Aj keď Microsoft nevydáva oficiálne čísla predajov konzol, tak z dostupných informácií je známe, že Series S tvorí v niektorých krajinách (Japonsko/UK) takmer polovicu všetkých predaných Xbox Series konzol. Ak teda vychádzame zo súčasných odhadov, že Xbox predal okolo 17,5 milióna Xbox Series konzol, tak až 8 miliónov z toho môže byť práve Series S modelov. A preto je prakticky nemožné predpokladať, že Microsoft sa svojich podmienok vzdá, nakoľko na začiatku generácie sľúbil, že všetky hry, ktoré prídu na Series X budú fungovať aj na Series S.
V súčasnosti je málo ukážok „next-gen only“ hier, no ak sa máme pokúsiť aspoň o nejaké príklady, tak nedávno vydaný A Plague Tale: Requiem funguje na Series S v 1080p a 30FPS (1440p a 30FPS na Series X a PS5). Gotham Knights funguje na Series S v 1440p a 30FPS (4K a 30FPS na Series X a PS5). A asi najnáročnejší next-gen produkt, UE5 Demo Matrix Awakens funguje na Series S v 1080p a 30FPS (1620p a 30FPS na Series X a PS5).
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!