A to hneď po oficiálnom ohlásení hry.
V sobotu sme sa dočkali ohlásenia niekoľkých projektov v sérii Assassin’s Creed a jedným z nich aj projekt označený ako „Codename RED,“ a má ísť o hru, ktorá sa odohráva vo feudálnom Japonsku. A zatiaľ čo na verejnosti sa Ubisoft prezentuje silným plánom pre budúcnosť série, tak realita je oveľa komplikovanejšia.
Webu The Gamer totiž člen organizácie A Better Ubisoft (organizácia bojujúca za férovejšie pracovné prostredie v Ubisofte) prezradil, že množstvo vývojárov v štúdiu Ubisoft Quebec požiadalo, aby nepracovali na tomto projekte a to kvôli osobe šéfa vývoja Jonathana Dumonta. Ten má totiž v Ubisofte reputáciu človeka, ktorý sa správa nevhodne voči svojim podriadeným a to hlavne ženám.
Tento anonymný zdroj dodal, že osoba Dumonta je priamo zodpovedná za „veľké množstvo odchodov skúsených vývojárov z Ubisoftu) a to kvôli „kultúre strachu,“ ktorú vytvára.
„Dumont bol dôvodom pre ktorý odišlo množstvo mojich kolegov. Či už kvôli jeho sexuálnym chúťkam, zľahčovaniu problémov, strachu z neho alebo kvôli jeho správaniu keď má zlú náladu. Jeho výbuchy vytvorili kultúru strachu, ktorá je roky známou a s ktorou nikto nič nerobí počas veľmi dlhej doby.“ A aj keď sa údajne Dumont snaží o zlepšenie situácie, tak „jeho nedávne správanie je veľmi čerstvou spomienkou a niektorí v štúdiu Quebec tak požiadali o to, aby nepracovali na RED práve kvôli jeho osobe.“
Asi nemusíme pripomínať, čo môže do vývoja tak veľkej a komplexnej hry priniesť neochota vývojárov pracovať na nej. A ho hlavne v prípade Ubisoftu, ktorý má vo všeobecnosti problém udržať si skúsených vývojárov.
Vedenie Ubisoftu zatiaľ na tieto komentáre nereagovalo a podľa LinkedIn je Dumont stále kreatívnym šéfom hry. Naposledy viedol vývoj hry Immortals: Fenyx Rising.