Porušenie sľubu?
Keď sa hra Halo Infinite dočkala v roku 2020 odkladu o celý celučičký rok, tak asi iba málokto predpokladal, že pri vydaní bude v hre stále niečo chýbať. No presne to sa aj stalo. Štúdio 343 Industries totiž v novom vývojárskom blogu oznámilo, že pri vydaní v hre nebude možnosť hrania kampane v kooperácii a Forge mód a tie budú pridané neskôr po vydaní.
S vydaním kooperácie sa ráta na začiatku 2. sezóny, teda 3 mesiace po vydaní hry a Forge pribudne na začiatku 3. sezóny, teda pol roka po vydaní hry.
To všetko napriek tomu, že podľa šéfa vývoja Joea Statena si štúdio uvedomuje, že obe tieto prvky sú kľúčovým pilierom hry. Zdá sa však, že Microsoft už nie je ochotný čakať na vydanie tejto hry dlhšie a preto sa rozhodlo tak, ako sa rozhodlo: „Bohužiaľ, tím sa sústreďuje na „shutdown“ a na kvalitný zážitok pri vydaní a preto sme vykonali ťažké rozhodnutie a odložili sme vydanie co-opu v kampani a taktiež sme spravili ťažké rozhodnutie a odložili sme Forge mód.“
Podľa Statena trvá dokončenie kooperácie dlhšie preto, lebo v Halo Infinite sa zmenila štruktúra kampane z tradičných misií na polo-otvorený herný svet a to prinieslo problémy pri jeho implementácii. Čo sa Forge módu týka, tak tu je primárnym problémom jeho komplexnosť.
Je však celkom zaujímavé pomyslieť si, že toto je hra, ktorá mala pôvodne prísť ešte v roku 2020 a vyvstáva otázka, ako by hra vyzerala, ak by Microsoft nedovolil jej odklad o celý rok.
Halo Infinite príde ešte počas tohto roka (pravdepodobne v novembri) na PC a Xbox konzoly a hra bude v deň vydania pridaná do služby Xbox Game Pass.