Smer ďalšie projekty.
Už to budú takmer tri roky, čo štúdio Obsidian potvrdilo, že sa stáva súčasťou Xbox Game Studios. Zatiaľ pod hlavičkou Microsoftu vytvorili survival hru Grounded, ktorá však prechádza cez Early Access formát a preto je skôr známejšia ich väčšia posledná hra – The Outer Worlds.
Tá sa nedávno dočkala vydania expanzie Murder on Eridanos a šéfka vývoja tejto expanzie Megan Starks sa zúčastnila Iron Lords podcastu, kde prezradila zopár zaujímavostí z pozadia fungovania štúdia vrámci Microsoftu. Celý podcast nájdete nižšie, no pod tým sme si pre vás vytiahli tie najzaujímavejšie informácie.
Prečítajte si tiež
RECENZIA: Murder on Eridanos je tým najlepším, čo The Outer Worlds ponúka
- Podľa Starks je skvelé a bez-stresové, že štúdio sa nemusí trápiť vecami ako je rozpočet hier a neustále pre vydavateľov pripravovať materiál na to, aby pre svoje ďalšie hry získali vydavateľa.
- Obsidian sa môže hrdiť tým, že disponujú jedným z najlepších a najkomplexnejších nástrojov na vytváranie scenára a dialógov v hernom priemysle a preto od nich ostatné štúdiá vrámci Xbox Games Studios žiadajú prístup k týmto nástrojom.
- Microsoft nevyžaduje, aby štúdiá používali rovnaké nástroje na vývoj hier, pretože nechcú, aby ich hry vyzerali príliš podobne.
- Microsoft motivuje štúdiá, aby si navzájom pomáhali, no nikdy ich k tomu nenútil. Keď sa to udeje, je to organické.
- Microsoft sa však zároveň snaží, aby komunikácia medzi štúdiami bola čo najjednoduchšia.
- Spoločnosť organizuje tzv. summits. Ide o udalosti, ktorých sa môžu zúčastniť jednotliví vývojári zo všetkých Xbox štúdií, kde môžu zdieľať svoje skúsenosti, problémy a tie sú vždy tematické.
- Starks potvrdila, že špekulovaná non-combat RPG hra od dizajnéra Josha Sawyera je stále vo vývoji.
- Taktiež potvrdila, že vydaním Murder on Eridanos sa púť prvého dielu The Outer Worlds skončila a tím sa prerozdelil medzi zvyšné projekty štúdia Obsidian. (The Outer Worlds 2, Avowed či Grounded)
Zdroj: Youtube