Tak uvidíme, či sa to podarí.
Vývoj hry S.T.A.L.K.E.R. 2 určite neprebehol tak, ako si štúdio GSC Game World prialo. Veď vydanie poslednej hry v sérii, Clear Sky prebehlo ešte v roku 2009 a odvtedy na pokračovanie tejto kultovej série čakáme.
Dočkať by sme sa mali už čoskoro, aj keď stále nie je jasné, či to bude v tomto roku. Zdá sa však, že ani 12 rokov bez S.T.A.L.K.E.R. neubralo na ambíciách vývojárov, ktorí nám podľa vlastných slov chcú dodať zážitok, aký nie je v dnešnom hernom priemysle bežným.
O niekoľko detailov sa podelil PR manažér štúdia Zakhar Bocharov, ktorí v podcaste „Not brought in“ vysvetlil, čo môžeme od S.T.A.L.K.E.R. 2 čakať.
- Bocharov tvrdí, že na začiatku vývoja chceli vývojári opäť použiť ich vlastný X-Ray engine, no veľmi skoro zistili, že tento engine je jednoducho zastaraný. Preto sa pustili do skúmania iných enginov a nakoniec sa rozhodli použiť Unreal Engine 4.
- PR manažér GSC sľubuje, že hra bude pri vydaní stabilnejšia a vyladenejšia, ako predchádzajúce S.T.A.L.K.E.R. hry
- Vývojárom veľmi záleží na tom, aby hra už pri vydaní podporovala mody a to dokonca aj na Xbox konzolách. Tam je to však zatiaľ vo fáze „preskúmavania možností.“
- Otvorený svet Zóny poskytne „nelineárne príbehy“ s množstvami odbočiek a možností. Hra taktiež poskytne niekoľko koncov príbehu. Herné prostredie bude porovnateľné s predchádzajúcimi hrami v sérii
- Vývojári sa sústreďujú na kampaň pre jedného hráča
- Simulačný systém, ktorý poháňa svet bude oveľa viac prepracovaný. Vývojári ho nazývajú A-life 2.0. Interakcie medzi NPC postavami, frakciami a monštrami sa budú odohrávať aj na miestach na ktorých sa nenachádza hráč.
- Vďaka A-life 2.0 sa bude svet vyvíjať počas hrania kampane. Bocharov dal príklad v boji divých kancov, ktorý sa odohrá bez priameho vstupu hráča, no hráč bude môcť vidieť následky tohto súboja vo svete.
S.T.A.L.K.E.R. 2 príde na Xbox Series X/S a PC a hra bude v deň vydania zaradená do služby Xbox Game Pass.