Za všetko môže jedna skratka.
Štúdio The Coalition v novom blogovom príspevku prezradilo, že ich dve posledné hry, Gears 5 a Gears Tactics sú prvými hrami, ktoré sa dočkali oficiálnej implementácie 2. stupňa funkcie VRS. Tá je súčasťou API DirectX 12 Ultimate a podpora bola pridaná na všetkých platformách a grafických kartách, ktoré DirectX 12 Ultimate podporujú (Xbox Series X/S konzoly a vybrané AMD a Nvidia grafické karty).
Čo je vlastne VRS? Ide o techniku, ktorá dokáže výrazne zvýšiť výkon v graficky intenzívnych hrách a to tým, že analyzuje scénu v ktorej sa hráč nachádza a rozdeľuje výkon grafického čipu tam, kde je potrebný. Pokročilosť VRS sa rozdeľuje na tzv. Tiers a Gears Tactics na PC už mal implementovanú Tier 1 verziu VRS, ktorá síce prinášala výkonnostné vylepšenia, no aj na úkor kvality vizuálu.
VRS Tier 2 upravuje nedostatky prvej verzie tejto techniky a podľa štúdia The Coalition prináša 14% zvýšenie výkonu a to bez vplyvu na vizuál hry, pričom VRS Performance verzia môže priniesť až 20% úsporu výkonu pri veľmi malom dopade na vizuálnu stránku hry.
We’ve got an exciting update: Gears Tactics and Gears 5 now have VRS Tier 2 support, leading to large perf wins across the full gamut of DX12U HW: Xbox Series X|S, and supported PC HW! Check out this blog post by The Coalition’s own Chris Wallis https://t.co/8dPLP0ANJm
— DirectX 12 (@DirectX12) January 12, 2021
Pri konzolovom hraní to znamená primárne vyššie dosahované rozlíšenia (nakoľko tie ponúkajú dynamické rozlíšenie) a stabilnejší framerate. Pri PC hraní to zas znamená, že si možno budete môcť dovoliť úroveň detailov, ktorá predtým možná nebola.