Pohľad do zákulisia.
Microsoft už veľmi dlho razí filozofiu, že hry by ste si mali mať možnosť zobrať so sebou a preto bola spätná kompatibilita Xbox Series X/S samozrejmosťou. Konzola tak bude podporovať všetky Xbox One hry okrem Kinect hier a všetky Xbox 360 a Xbox hry, ktoré sú dnes hrateľné na Xbox One. A podľa Jasona Ronalda z Microsoftu to dáva zmysel.
„V dnešnej dobe neexistuje žiadne iné médium – či už hovoríme o hudbe alebo filmoch – kde by ste si kúpili nové zariadenie a váš katalóg by sa s vami nepresunul. A rovnakú filozofiu chceme aplikovať aj na hry. Keď ľudia investujú do ekosystému s časom a peniazmi, tak chceme ich investície rešpektovať. Nejde o to predať viac kópií, ale o to, aby sme zachovali umeleckú formu, ktorú poznáme a milujeme.“
Podľa Ronalda vedel Microsoft už v roku 2016, že next-gen konzoly chce mať vrátane spätnej kompatibility. Vďaka špeciálnemu čipu vedeli zachytávať výkonnostnú krivku existujúcich Xbox One hier a vykonať simuláciu týchto hier na čipe novej generácie aby odchytili prípadné problémy ešte pred finalizáciou samotných čipov. Aj vďaka tomu vedeli následne aplikovať inovatívne funkcie ako AutoHDR.
Keď však prešla reč na samotné testovanie, tak táto oblasť dokazuje, ako je Microsoft oddaný myšlienke spätnej kompatibility. Microsoft mal totiž k dispozícii viac ako 500 testerov, ktorí testovali každú jednu hru v rozmedzí 16-24 hodín hrania a tento list bol vytvorený na základe priorít a ak sa objavil nejaký problém, tak tím spätnej kompatibility v Microsofte problémy odstránil.
Ronald sa vyjadril aj k možnosti pridávania ďalších Xbox 360 a Xbox hier do spätnej kompatibility. Podľa jeho slov by to bolo „problematické,“ pretože niektoré problémy sa týkajú licencií hier a niekedy sa dokonca stáva, že vydavateľ, ktorý danú hru na starých konzolách vydal už viac neexistuje. A nakoľko Microsoft pri 360/Xbox hrách potrebuje požehnanie vydavateľa, tak niektoré hry bohužiaľ v spätnej kompatibilite neuvidíme. Ronald však vyjadril ochotu Microsoftu venovať sa aj tomuto aspektu.