Yay! Asi by som mal zvolať: „Konečne!“ Po troch rokoch sa totiž aj tak návyková hra ako Destiny (i napriek svojim nepopierateľným, objektívnym chybám) stane stereotypnou. A tak chceme viac. Chceme, aby bola dvojka väčšia, lepšia, dlhšia a zábavnejšia – rovnako ako pri každom pokračovaní. Hlavne, keď je pokračovanie tak veľmi podobné svojmu predchodcovi.
Áno, je to tak. Destiny 2 by sa pokojne mohlo volať Destiny 1.5. Tí, ktorí čakali revolúciu v rámci univerza, zostanú sklamaní. A tí, čo prepadli čaru jednotky, sa pravdepodobne dočkajú mnohých vylepšení. Napríklad príbeh, ktorý bol v jednotke jednoducho tragický. A nie, rozšírenia prostredníctvom Grimoare kariet nerátam, a to aj napriek tomu, že aj ja som niektorým z nich prepadol (napr. The Book of Sorrow). Totižto jediná príbehová misia v Destiny 2 sa vyrovná niektorým skvelým misiám v Taken King a záverečnej misii v Rise of Iron. A to nie len atmosférou a hrateľnosťou, ale aj predstavením postáv. Takže si mädlíme ruky.
Na čo si ich však nemädlíme, to je nový systém zbraní. Jednotka mala totiž tri sloty. Primárne zbrane, sekundárne a ťažké. Dvojka sa síce dočkala zásadných zmien, no pochybujem, že smerom vpred. Totižto sekundárne a ťažké zbrane sa spojili do jedného slotu a dostali pomenovanie Power Weapons. Tam spadajú snajperky, brokovnice, raketomety, guľomety, granátomety a hromada ďalšieho haraburdia. Rozdiel medzi prvými dvoma slotmi je v tomto prípade iba v tom, že v primárnom sú zbrane výlučne bez elementu a v sekundárnom výlučne s elementom. Problém je, že práve sekundárny slot bol veľmi variabilný a ponúkal hráčom možnosť zvoliť si svoj štýl boja.
To je v pokračovaní preč, lebo všetci majú v rukách pušky, pištole alebo SMG. A náboje z kategórie power pribúdajú len zriedkavo. To platí nielen pre PvE, ale aj pre PvP. Je to smiešne, pretože opäť sa prejavuje to, čo sa prejavovalo počas celého cyklu prvého dielu. Autori chcú tak veľmi vybalansovať PvP módy, že sa neboja obetovať zábavnosť PvE. A nie som si istý, či práve toto je správna cesta k pokroku.
Ďalším veľkým problémom spadajúcim do rovnakej kategórie sú schopnosti. Všetky dostali brutálny „nerf“ a zatiaľ čo v jednotke boli granáty a útoky zblízka rovnocenným partnerom zbraniam v boji, tak sú to v dvojke chudobní príbuzní, ktorých významu vlastne ani rozumiem, nakoľko už ani Fúzny granát Warlocka nedokáže nepriateľa zabiť. Nehovoriac o tom, že regenerácia Super je smiešne pomalá, takže v mnohých prípadoch sa pre aktiváciu nerozhodnete kvôli stratégii, ale jednoducho preto, že sa blíži koniec MP zápasu. A v PvE sú taktiež len jemné.
Každej hernej triede bola pridaná nová schopnosť. Titani dostali možnosť „vykúzliť“ štít, ktorý chráni a podporuje, Warloci zase trhlinu, ktorá môže liečiť alebo zvýšiť DPS a Hunteri ako chudobní príbuzní dostali úskok, ktorý im garantuje prebitie zbrane. Je trochu divné, že dva herné triedy dostali schopnosti, ktoré podporujú celý tím, zatiaľ čo Hunteri dostali schopnosť sami pre seba, čo ich v skupinových aktivitách trochu devaluje. Apropo, autori predstavili tri nové herné triedy, pre každú postavu jednu. Tá druhá ostala prakticky rovnaká a ani tie nové nie sú až také nové ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Navyše, autori značne obmedzili výber perkov pri postavách. V jednotke mal hráč možnosť vybrať si čokoľvek, čo len chcel. V dvojke si bude môcť vybrať jednu z dvoch kategórií po štyri perky. Lebo Bungie si asi myslí, že hráči sú retardovaní…
Nechcem sa rozpisovať o audiovizuále a grafickom spracovaní, nakoľko na to je plná verzia. Ak ste však hrali Destiny 1, tak uši ani oči nestratíte. Každopádne, mám zmiešané pocity. Na jednej strane je badať viditeľný pokrok v niektorých aspektoch hry. Konečne to vyzerá tak, že hra má jasnú víziu a za ňou autori idú. Na druhej strane však vyzerá ako rehash prvého dielu. Hra má až príliš podobný feel, nič extra nové sa nepridalo a v niektorých aspektoch sa išlo namiesto napredovania skôr dozadu. Každopádne, uvidíme, ako sa vykryštalizuje finálny produkt.