Prezradil to bývalý šéf BioWare.
Napriek tomu, že hra Dragon Age: Inquisition zbierala v roku 2014 ocenenia za najlepšiu hru roka, tak mnohí to skôr pripisovali faktu, že rok 2014 bol slabý ako tomu, že Dragon Age: Inquisition nejak ohromil.
Hra bola jedným z posledných výdychov generácie konzol Xbox 360 a PlayStation 3 a už niekoľko mesiacov po nej prišiel tretí Zaklínač, ktorý ju kvalitatívne doslova zničil. A práve fakt, že Zaklínač 3 bol iba pre PlayStation 4 a Xbox One a Dragon Age: Inquisition si musel poradiť aj so starými konzolami je podľa bývalého šéfa BioWare Aaryna Flynna dôvodom kvalitatívneho rozdielu.
„Najväčší kompromis prišiel kvôli tomu, že sme Inquisition museli vydať aj na Xbox 360 a PlayStation 3 v rovnakom čase ako aj na PlayStation 4 a Xbox One. To zničilo ambície pretože sme nemali dostatočnú veľkosť tímu a ani čas na to, aby sme tieto verzie oddelili. Takže sme museli vyvíjať hru pre najslabšieho spoločného menovateľa.“
„A keď hra vyšla, tak určite prekonala niektoré naše očakávania a ambície, ktoré sme mali ohľadom hrateľnosti. No keď to porovnám so Zaklínačom 3, ten vyšiel o niekoľko mesiacov neskôr iba na nové konzoly, hra bola na tom kvôli tomu lepšie.“
Flynn taktiež prezradil, že migrácia štúdia na Frostbite engine bola „herkulovská“ úloha a vyústila „do kompromisov a vecí, ktoré sme určite nechceli robiť, keby neexistovali technologické obmedzenia“ a to aj napriek tomu, že tím podľa neho našiel „neuveriteľné chytré spôsoby“ ako niektoré veci obísť.
Čo sa týka novej Dragon Age hry, tak tá sa očakáva v priebehu budúceho roka a pravdepodobne iba na konzoly PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Stále však bude postavená na Frostbite engine.
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!