Zdá sa, že mnoho hráčov stále preferuje nákup hry.
Momentálne prakticky neexistuje spôsob, ako možno externe zhodnotiť predajný úspech/neúspech hier od Xbox Game Studios. Odhliadnuc od faktu, že Microsoft čísla nezverejňuje, tak ich prítomnosť v službe Xbox Game Pass nepochybne znižuje potenciál predajov. Nikto s aktívnym predplatným si totiž asi nekúpi hru ako Gears 5, keď ju môže hrať vrámci predplatného.
Prečítajte si tiež
RECENZIA: Gears 5 – režem, režeš a režeme po novom
Preto je celkom prekvapením vyhlásenie šéfa Xbox divízie Phila Spencera, že Gears 5 napriek svojej prítomnosti v službe Xbox Game Pass v deň vydania predal viac kópií za rovnaké obdobie ako Gears 4, hra, ktorá nebola v deň vydania v tejto službe.
„Gears 5 sa predáva dobre. Predáva sa lepšie ako Gears 4. A máme z toho dobrý pocit. Keď si ľudia chcú kúpiť priamo túto hru, majú takúto možnosť. Nie je to o tom, aby sme každému nanútili predplatné, len aby si zahrali Gears. Je to o tom, dať hráčom možnosť, ako si chcú tieto hry zahrať.“
S postupným prechodom na digitálne verzie, predplatným na štýl Game Pass bude čoraz zložitejšie ďalej určovať úspech hier na základe úvodných predajoch. Napríklad, predaje Gears 5 krabicových verzií boli celkom slabé a to aj oproti štvorke, no následne vydal Microsoft tlačovú správu, ktorá oznamovala, že ide o najúspešnejšie vydanie v histórii série.
Pre Microsoft je totiž teraz dôležité nie iba to, koľko kópií predá, ale aj to koľko hráčov jednotlivé hry majú: „Pri raste Game Passu si nemyslím, že každú hru musí hrať každý predplatiteľ, pretože počet predplatiteľov je na to príliš veľký. Ako však zhodnotím, že Gears 5 je úspech? Hodnotenia boli dobré a hra má obrovské množstvo hráčov. Teraz prijímame spätnú väzbu od hráčov, no faktom zostáva, že hráči ju chcú hrať a to je skvelé.“