Je to však znak úspechu?
Nakoľko Microsoft sa veľmi rád chváli úspechmi svojich hier, tak sme čakali, kedy konečne uverejní čísla reprezentujúce úspech Gears 5, ktorý vyšiel 10. septembra a získal si srdcia hráčov a aj kritikov. A zdá sa, že hra určite nesklamala. No vzhľadom na mnohé distribučné kanály to nie je až tak jednoduché.
Microsoft totiž použil Gears 5 hlavne ako spôsob, ako dostať ľudí do predplatného Xbox Game Pass. Ultimate edícia hry sa totiž nachádzala v Xbox Game Pass Ultimate. Preto je ťažké odhadnúť, koľko hráčov si kúpilo fyzickú kópiu hry, koľko digitálnu kópiu hry a koľko si predplatilo Game Pass. Každopádne, toto je stratégia Microsoftu, takže poďme k štatistikám.
- Gears 5 počas prvého víkendu hralo viac ako 3 milióny hráčov a vďaka tomu ide o najúspešnejšie vydanie hry od Xbox Game Studios v tejto generácii konzol
- Prvý krát sa teda stalo, že Gears hra z hľadiska prvotného úspechu prekonala sériu Halo (Halo 5: Guardians vyšiel v roku 2015)
- Ide o najhrávanejšiu Xbox exkluzivitu od vydania Halo 4 v roku 2012 z hľadiska počtu súčasne hrajúcich hráčov (Halo 4 dosiahol pri vydaní vyše 400 tisíc súčasne hrajúcich hráčov)
- Na PC sa do hrania hry zapojil trojnásobok hráčov oproti vydaniu Gears 4 v roku 2016
- Zároveň ide o najúspešnejšie vydanie hry spoločnosti Microsoft na Steame. Tam ich však veľa vydaných nebolo, takže to treba brať s rezervou.
- Veľká Británia však hlásila, že počet fyzických predaných kópií sa pri Gears 5 4,5x menej ako Gears 4, čo analytik pripisuje faktu, že drvivá väčšina Xbox hráčov sa presunula k digitálnym verziám hry, prípadne si hru predpláca cez Xbox Game Pass.
We’re now at a point where packaged sales in the UK for Microsoft titles are a tiny amount and no longer important.
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) September 16, 2019
In its first week, Gears of War 3 sold 20x more packaged units than Gears 5 and Gears of War 4 sold 4.5x.
Digital Download and Game Pass are the majority by far.
Zdá sa teda, že minimálne Microsoft je s komerčným úspechom Gears 5 veľmi spokojní. A spokojní sme aj my. S hrou.
Prečítajte si tiež