Glukhovskemu na jeho svete veľmi záleží.
S blížiacimi sa informáciami ohľadom Metra Exodus je veľmi dôležité vedieť, na čom si autori pri tvorbe hry dávajú záležať. Pre Dmitria Glukhovskeho je to ako pre tvorcu scenára a predlohy jasné. Podľa neho musia pokroky v technológiách a animáciách viesť k lepšiemu príbehu, pretože „ten prichádza ako prvý“.
„Keď chcete, aby postavy hrali hlboké a tragické príbehy, môže to niekedy vyznieť plytko. Keď majú previesť dlhý monológ alebo majú s vami bojovať, vplýva to na vás okamžite prostredníctvom emócií. Je veľmi dôležité aby vás príbeh vtiahol do deja. A nové technológie tomu napomáhajú. Keď idete na 3D film, koľko vám trvá pokiaľ zabudnete, že sledujete 3D film? 5 minút? Po tomto čase je všetko len o tom, ako vás vtiahne príbeh.“
„Keď idete do kina na Transformerov a povraciate sa, tak to nie je kvôli tomu, že máte 3D okuliare, ale kvôli tomu, že príbeh je stupídny. Ale keď sledujete Breaking Bad tak ste vtiahnutý do deja aj bez potreby 3D a to hovoríme o príbehu, ktorý tvorí 5 postáv na troch setoch. A nemôžete to prestať sledovať, lebo je to napínavé, dojímavé a úchvatné.“
„Metro knihy sú iba atramentom na papieri. Je to príbeh, je vymyslený, ale jeho kvalita mení tento papier na svet. Je to magické pre ľudí, ktorí poznajú čaro písmen a slov. Literatúra ovplyvňuje vašu predstavivosť. Keď však hráte hru, všetko je vám predložené ako na tanieri. Ale v rovnakom čase môžete ísť a zažiť tento strhujúci svet a tomu sa nedá konkurovať.“
Uvidíme teda, aký príbeh sa podarilo Glukhovskemu vytvoriť tentokrát. Metro Exodus príde 15. februára na PC, Xbox One a PlayStation 4.