Posledné roky to totiž nebola žiadna sláva.
Osobne musím skonštatovať, že včerajšie oznámenie vydavateľa Electronic Arts, že v tomto roku nebude mať „tradičnú“ E3 konferenciu som prijal s nadšením. Nie, že by som sa na niektoré hry od tohto vydavateľa netešil (ehm Star Wars Jedi Fallen Order ehm…) ale asi každý musí priznať, že v posledných rokoch tento vydavateľ hľadal spôsob prezentácie svojich hier. Skúšal klasickú konferenciu, streamerov, hudobníkov, atlétov a nikdy to nebolo ono a v hodnoteniach konferencií atakovalo tie od EA pravidelne posledné miesta.
Prečítajte si tiež
EA (ne)bude na E3 2019 a nebude mať tradičnú konferenciu
Zalovme tak spolu v pamäti a poďme si ukázať 10 dôvodov, prečo je skvelé, že EA nebude mať v tomto roku vlastnú konferenciu:
1. Ohlásenie Star Wars Jedi: Fallen Order
Toto bola jednoducho katastrofa. Ak nemám k hre čo ukázať, tak ju proste neoznamujem. A keď nie som schopní dať dokopy ani jeden jediný teaser, tak to len dokazuje, že som toto oznámenie mal nechať radšej tak. Namiesto toho som „náhodne“ stretol šéfa Respawnu, ktorý oznámil, že majú vo vývoji Star Wars hru, o ktorej všetci vedeli.
2. Command & Conquer Rivals
Okay. Myslím si, že niektoré spoločnosti sa v minulom roku naučili, že prezentovať mobilné hry na podujatí, ktoré je určené pre hráčov, ktorí skôr preferujú konzolové/PC hranie nie je dobrý nápad (však Blizzard?). Ak to však skombinujeme so zneužitím mena slávnej strategickej série, tak máme v rukách katastrofu. 8-minútovú katastrofu
3. Need for Speed Payback fail
Najať si infulencerov, aby vám robili „moderátorov“ môže vypáliť rôznymi spôsobmi. To, čo sa stalo počas predstavenia Need for Speed: Payback na E3 2017 však nechalo úsmev na tvári. Hru mal predstaviť Jesse Wellens, no zjavne zlyhala produkcia a kamera sa zapla v momente, keď na to ešte nebol pripravený, čo sa na výsledku odrazilo.
4. EA potupilo vlastného vývojára
Asi každý si pamätá fiasko okolo Battlefrontu 2. Hra mala v sebe pay-to-win mikrotransakcie a EA sa kvôli nim dostalo pod obrovskú kritiku hráčov a aj verejnosti. Takže keď prišiel čas na oznámenie nového obsahu do Battlefront II na E3 2018, EA namiesto ospravedlnenia od jedného zo šéfov spločnosti poslalo na javisko šéfa vývoja Dennisa Brännvalla, aby si zlízol nepríjemnú atmosféru a nahnevané pohľady hráčov.
5. Oznámenie Peggle 2
Toto patrí tiež skôr k úsmevnejším momentom. Po predstavení Plants vs. Zombies Garden Warfare na E3 2013 mal pre nás tvorca hry zo štúdia PopCap ešte jedno špeciálne oznámenie. Peggle 2!
6. Battlefield 1 a celebrity
Toto bol taký mix „cringe“ a failu dokopy. EA totiž dostalo skvelý nápad, zorganizovať na E3 2016 zápas celebrít v čerstvo oznámenom Battlefield 1. Odhliadnuc od moderátora, ktorý mal problémy sám so sebou bolo zrejmé aj to, že celý segment rozhovorov bol improvizovaný. A korunu tomu nasadil Snoop Dogg, bafkajúci počas hrania Battlefield 1.
7. Jose Mourinho a Ultimate Team
Predstavenie FIFY 17 na E3 2016 bolo taktiež celkom divné. Na pódiu sa totiž pri jednom zo šéfov EA objavil legendárny manažér Jose Mourinho s ktorým sa dal Moore do debaty o tom, koľko jeho syn utráca na FIFA Ultimate Team. Nepomohlo ani to, že Mourinho sa tvári, ako keby chcel byť kdekoľvek inde len nie tam.
8. Predstavovanie športov vo všeobecnosti
Neviem či je to tým, že EA má problém nájsť nový dôvod, aby ste si kúpili NHL XX, ale vždy mali tendenciu kompenzovať nedostatok noviniek vo svojich športových hrách tým si niekoho pozvali, alebo urobili nejakú show. Napríklad v roku 2018 sme mohli vidieť takmer plačúceho vývojára, ktorý stál pri trofeji Ligy Majstrov…
…alebo najlepší kamaráti v podobe vývojárky Madden NFL 19 s hráčom NFL…
…alebo rozhovor s Pelém, ktorý mimochodom nevie dobre po anglicky
Proste zloba.
9. Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 úvod
Začiatok predstavenia Plants vs. Zombies: Garden Warfare 2 bol skutočne bizarný. Objavil sa tam na niekoľko sekúnd maskot jednej z hrateľných postáv, ktorého po niekoľkých sekundách odviedol jeden z vývojárov. Predpokladám, že takýto bol scenár, no výsledok za veľa nestál.
10. Ohlasovanie hier, ktoré nakoniec nikdy neprišli
Ja viem. Budúcnosť sa ťažko predpovedá. O to viac, keď ste multimiliónová korporácia. No skúsenosti by vás mali naučiť, aby ste neohlasovali veci príliš skoro, pretože inak budete na smiech prakticky všetkým. Pamätáte si napríklad na Star Wars hru od Visceral? Tá nepríde. Štúdio bolo zrušené.
Alebo čo tá hra od Criterion, z ktorej sme nevideli prakticky nič?
Alebo čo tak fáza Bioware, keď nemali čo ukázať, pretože všetky hry boli vo vývoji, no žiadna nebola pripravená?
{embed_video //www.youtube.com/watch?v=4H1FN2_–EM}
Osobne si myslím, že spraviť pútavú konferecniu nie je až taký problém. Ukážte na čom štúdiá pracujú, nechajte hovoriť za seba hry a odpustite si všetku maškarádu okolo. To je to čo hráči chcú a to je to, čo napríklad v posledných rokoch ukazuje Bethesda, Sony a Microsoft svojimi skvelými konferenciami. Ale EA sa vždy chcelo odlíšiť a len niekedy to znamenalo niečo pozitívne. A to je presne ten dôvod, prečo som rád, že tento rok žiadnu konferenciu neuvidíme.
Tento text je subjektívnym názorom autora a nereprezentuje názor celej redakcie, alebo webu Gamesite.sk.