• RECENZIA: Fury Thunderstreak 3.0 - Skvelý set pre mladých hráčov

• RECENZIA: Trust Puck Wireless Mouse - Žiadna šedá myška

• RECENZIA: Final Fantasy IV Pixel Remaster má pekný príbeh, no zároveň nepekné šrámy na grafike a hrateľnosti

• RECENZIA: Trust GXT 1126 Aura - Šikovný produkt s Achillovou pätou

• RECENZIA: Trust GXT 258W Fyru - Čistý zvuk za príjemnú cenu

• RECENZIA: Trust Taxon QHD Webcam - Ostrý obraz aj so súkromím

RECENZIA: Fury Thunderstreak 3.0 - Skvelý set pre mladých hráčov

Predstavte si modelovú situáciu. Váš malý syn po večeroch hráva hry so svojimi kamarátmi a stále vám rozpráva o akýchsi herných klávesniciach, myšiach a slúchadlách, ktoré majú jeho kamaráti. Vy pritom takmer netušíte, ako také niečo vyzerá, keďže vy poznáte iba svoje obyčajné, 10-ročné kancelárske periférie, s ktorými ste spokojný. Vaše dieťa ako mladý začínajúci hráč od vás začne neodbytne vyžadovať herné príslušenstvo a po pár dňoch, možno týždňoch počúvania prosieb sa nakoniec rozhodnete mu niečo také zaobstarať. Navštívite rôzne internetové obchody a ste zhrozený, koľko také veci môžu stáť. Keď už pomaly vyťahujete kartu z peňaženky, pretože sa chystáte zaplatiť zbytočne veľké množstvo peňazí za klávesnicu, všimnete si v dolnej časti stránky produkt, ktorý upúta vašu pozornosť. Ide o set štyroch produktov v jednom balení od tej istej spoločnosti, ktorý stojí menej ako tá klávesnica, ktorú ste chystali kúpiť. Áno, je to Fury Thunderstreak 3.0 od Natecu a my sa naň práve ideme pozrieť.

RECENZIA: Trust Puck Wireless Mouse - Žiadna šedá myška

Klávesnica a myš sú a v dohľadnej budúcnosti určite ešte budú hlavnými nástrojmi, ktorými môžu používatelia ovládať počítače alebo aj iné smart zariadenia. Na tabletoch a smartfónoch hardvérovú klávesnicu nahradilo dotykové softvérové riešenie a namiesto myši fungujú prsty, no pre naozaj vysokú precíznosť a pohodlnosť používania sa zatiaľ máločo vyrovná kusu plastu či kovu so zabudovaným senzorom, ktorým môžu ľudia brázdiť po stole. Nie každý však potrebuje prémiovú, prípadne herne zameranú myšku a aj sám si niekedy uvedomujem, ako mi lezú na nervy káble od periférií. Preto nebolo nad čím premýšľať, keď nám do redakcie zavítali rovno tri myši od spoločnosti Trust.

RECENZIA: Final Fantasy IV Pixel Remaster má pekný príbeh, no zároveň nepekné šrámy na grafike a hrateľnosti

Keď pred 20 rokmi napísal Jíři Pavlovský vo svojej recenzii v jednom z čísel Oficiálneho českého PlayStation magazínu, že Final Fantasy IV drhne, trochu som tomu nerozumel. Hra to bola predsa príbehovo strhujúca, hrateľnostne bohatá a preplnená obsahom až do prasknutia, tak v čom bol problém? Ja som na rozdiel od neho hru okamžite zaradil medzi najlepšie hry série, ktoré som kedy hral. Dnes už asi ale viem, v čom bol ten problém. Zdá sa, že som ešte nemal dostatočné skúsenosti. Keď som sa totiž v súčasnosti po tak dlhej dobe k Final Fantasy IV opäť vrátil, už to také veselé nebolo. A nielen z dôvodu „vylepšení“, ktoré sa do hry dostali ako novinky série Pixel Remaster.

RECENZIA: Trust GXT 1126 Aura - Šikovný produkt s Achillovou pätou

Podložka pod notebook môže zohrávať viacero úloh od tej najjednoduchšej, ktorou je možné vyvýšenie zariadenia, cez zmenu jeho sklonu až po dodatočné chladenie. A v neposlednom rade môže dobrá podložka aj pekne vyzerať. Aspoň na papieri má model Trust GXT 1126 Aura veľkú šancu splniť všetky spomínané úlohy. Či to však je pravda aj v reálnom svete, to sa dočítate v recenzii nižšie.

RECENZIA: Trust GXT 258W Fyru - Čistý zvuk za príjemnú cenu

Dobrý mikrofón schopný zaznamenať hlas a zvuky vo vysokej kvalite už dávno nemusí byť výsadou len profesionálov či ľudí živiacich sa streamovaním. Každý, kto rád hráva multiplayerové tituly, prípadne trávi veľa času hovormi cez internet, vie, ako dokáže bzučanie, škrčanie a zlý prenos hlasu skaziť dojem z hry či konverzácie. Kto pozná značku Trust, bude vedieť, že ponúka skôr cenovo dostupné produkty, ale v jej portfóliu nechýbajú ani o niečo drahšie, no prémiovejšie kúsky. Pred časom sme mali možnosť vyskúšať mikrofón Trust GXT Buzz a tentokrát k nám zavítal jeho väčší brat s menom GXT 258W Fyru.

RECENZIA: Trust Taxon QHD Webcam - Ostrý obraz aj so súkromím

Pokiaľ posledný rok a pol niečo hráčom aj bežným smrteľníkom ukázal, je to fakt, že v dobe, v ktorej žijeme, je ťažké udržiavať bezpečný kontakt s kamarátmi alebo kolegami. Vďaka všetkým božstvám za to, že existujú počítače a internet a preto nie je problém spojiť sa s kýmkoľvek len pomocou pár kliknutí. Kto sa však chce ukazovať priateľom alebo šéfovi cez nekvalitnú webkameru s obrazom, ktorý vyzerá, akoby bol prenášaný z Mesiaca cez techniku používanú prvými astronautmi? Na scénu preto vstupuje produkt s menom Trust Taxon QHD Webcam, ktorý ponúka až 2K rozlíšenie a bonusovú funkcionalitu, vďaka ktorej sa nebudete musieť báť o svoje súkromie.

RECENZIA: Creative SoundBlaster PLAY!4 - Nevšimnúť si ho je ľahké... prepočuť ho je však nemožné

V dobe, v ktorej sa výrazy home office, online konferencia a online výučba stali každodenne zaužívanými pojmami, v dobe obmedzeného osobného kontaktu súkromného i profesionálneho, je nevyhnutné vlastniť isté základné vybavenie, ktoré tvoria primárne mikrofón a reproduktory/slúchadlá a sekundárne webkamera. Každý účastník takýchto online mítingov určite potvrdí, že nie je nič horšie, ako keď nie je dobre počuť, čo druhá strana hovorí či už pre šum, alebo nízku kvalitu mikrofónu. Spoločnosť Creative sa s touto výzvou popasovala ukážkovo a predstavila novú generáciu svojho audio prevodníka s názvom PLAY!4. Táto novinka však nie je obyčajná, pretože okrem bežného spracovania zvuku na výstupe spracováva aj zvuk na vstupe.

RECENZIA: MSI Modern MD271QP - Pracovitý kamarát

Recenzia na aktuálnu novinku z dielne MSI, respektíve aktuálnu novinku v segmente rýdzo pracovných monitorov, ma paradoxne zastihla v čase, kedy som sa sám rozhodol konečne obmeniť zobrazovaciu techniku vo svojej kancelárii. Zatiaľ čo sa za zvuku nie úplne rytmického ťukania mojej mechanickej klávesnice pozerám s pýchou na štyridsaťdeväť palcový produkt istej nemenovanej spoločnosti, po ľavej ruke mi tróni MD271QP, čoby dvadsaťsedem palcový 2K model pracovného monitoru od Taiwanskej firmy Micro-Star International. Je pochopiteľné, že voči raz tak veľkému konkurentovi sa predmetná vzorka na test musela celý čas cítiť ako vykastrovaný ratlík na prehliadke plemenných býkov, čo však neznamená, že kvality testovaného produktu v zmysle svojej triedy nejako zaostávali. Ten, kto momentálne hľadá monitor vhodný predovšetkým na úpravu videí a fotografií, nehovoriac o tvorbe textu v klasickej forme, môže nájsť nemalé zaľúbenie práve vo výrobku, ktorý si teraz spoločne podrobne rozoberieme.

RECENZIA: MSI Cubi N - Kocka, čo vás zahreje?

Filozofia prenosných počítačov sa už roky krúti výhradne okolo notebookov, či v okrajovej forme tabletov a mobilných telefónov. Stále je tu však zo strany známych výrobcov snaha nechať bežné proporcie desktopu zraziť do čo najmenších veľkostí. Ak sa to celé nedá integrovať priamo do zadnej alebo spodnej časti monitoru – teraz narážam na známe verzie PC 2v1, dizajnéri idú cestou zmenšovania samotných krabíc na oveľa menšie krabičky. Z tohto pohľadu je známe aj portfólio výrobkov spoločnosti MSI. Svojim radom Cubi získala srdcia milovníkov mobilných počítačov, ktorým nejde primárne o výkon, ale uprednostňujú skôr voľnosť v priestore – prípadne ako alternatívu k multimediálnemu centru. Do tohto úzko profilovaného segmentu patria predovšetkým kancelárie využívajúce výpočtovú techniku na jednoduché procesy. Rovnako tak by sme niečo podobné mohli nájsť aj na stole konzumenta milujúceho minimalizmus, čo si nepotrebuje drať členky o obrovskú skriňu niekde pod stolom. Uvedomujem si, že nasledujúci text nebude ani náhodou cielený na hráčov, rovnako tak nezasiahne ani kreatívnych jedincov vyžadujúcich poriadne silné mašiny. Firma MSI sa aj po boku svojho nového radu monitorov s označením Modern rozhodla posunúť vlastné kocky zas o kúsok ďalej a náš časopis pri tomto procese pochopiteľne nemôže chýbať.

RECENZIA: WD Black D30 - Koľko sa tam toho stane?

Kde sú tie časy, keď sa veľkosť interaktívneho softvéru merala v kilobajtoch a bežný spotrebiteľ sa sotva musel trápiť otázkami ako aká veľká je vlastne hra, ktorú si práve doniesol domov a prečo je tých diskiet viac než ponožiek v zásuvke? Postupom času sa objem hier pochopiteľne navyšoval a aj keď v tomto smere nebolo možné hovoriť o nejakom pozvoľnom náraste objemu dát, v súčasnosti je vnímanie gigabajtu práve na úrovni kilobajtu. Ak nejde vyložene o nezávislé produkcie, dostať dnes do PC alebo konzoly akúkoľvek očakávanú hru automaticky znamená sťahovanie obrovských balíkov dát a čakanie a zase len čakanie. Ten, kto vo svojej domácnosti nedisponuje schopným internetovým pripojením, tak všetko plánuje a rieši v predstihu, čo je však samozrejme len jedna strana mince. Tou druhou sa stáva situácia, kedy nemáte vo vašom hernom zariadení dostatok miesta, čo je moment, na ktorý čakajú práve poprední výrobcovia externých a interných pamätí. Jedným z nich je aj známa zámorská spoločnosť Western Digital, ktorá sa už roky rokúce snaží riešiť spomínané prekážky a aktuálne dokonca aj vo sfére next-gen konzol PlayStation a Xbox. Inštalácie videohier do takto profilovaného hardvéru sa stali predmetom vášnivých diskusií, za čo samozrejme môžu aj výrobcovia samotných strojov, ktorí do základného hardvéru nemajú chuť tlačiť väčšie disky, len aby sa cena nenavýšila za únosnú hranicu. Ak preto čelíte rozhodovaniu, čo všetko zo staršieho obsahu môžete zmazať len aby ste si mohli stiahnuť niečo nové, práve pre vás tu je test externého herného SSD s názvom WD Black D30.

RECENZIA: Lenovo Yoga Slim 7 Pro - Vystri ten chrbát

Nedávno som pri potulkách internetom (nikdy nie je neskoro nájsť ten ideálny recept na plnenú papriku, ktorý nám tu zanechali naši predkovia ako memento božskej lásky, v modernej dobe sotva uchopiteľnej) náhodou narazil na istý konšpiráciou silno zaváňajúci text okolo slovíčka Joga. Do toho času som tento pojem vnímal ako krátku cestu k natiahnutiu šliach na miestach, kam ani slniečko nedosvieti, no potom som si spomenul, že vlastne aj spoločnosť Lenovo je namočená v tomto obrovskom sprisahaní. Čo iné si mám totižto predstavovať pod radom prístrojov zvaných Yoga, z ktorých mnohé sme pre vás už v našom magazíne testovali? A zatiaľ čo sa vám v hlavách postupne utriedia všetky tie náznaky a indície, pozvem vás na recenziu štrnásťpalcového notebooku, vhodného pre ľudí neustále v pohybe, ktorí svoju kreatívnu náturu dokážu ohýbať do pre mňa priam šialených kreácií.

RECENZIA: Lenovo Tab P11 Pro - Tabletky na hlavu

Naozaj, už ich pomaly ale isto potrebujem. Hardvér a softvér na testy mi v poslednej dobe kuriéri už nevozia dodávkami ale rovno to sem tlačia lyžicou od bagra. Je práve niečo málo po pól noci a ja mám mravčenie v končekoch prstov, už si ani nerobím poznámky na tabulu ako pomôcku čo všetko z tej hory krabíc je staršie a čo novšie, jednoducho to cítim v kostiach. Je to ako keď Neo pochopil Matrix a nič už nebolo nutné sa učiť a poznávať. Tá hora sa nad mojou zhrbenou siluetou týči a vrhá tieň dlhší než pazúre chladnej noci vyryté do špinavého decembrového snehu a ja len ťahám ďalší kus s nádejou, že to celé nespadne ako domček z karát. Simultánne premýšľam kedy som k danému predmetu robil fotodokumentáciu a súčasne už otváram textový súbor pátrajúc v mysli po vlastnom názore vytvorenom s nečitateľným dátumom miesto chvostu. Aha tablet, poviem si v duchu zatiaľ čo opar stúpajúci z horúcej šálky granulovanej brečky prejde cez sieťku o stôl pripevneného mikrofónu a rozdelí sa na dve samostatné bubliny. Zvuk kartotéky cvakajúcej číselnými kódmi vlastných spomienok prejde z frenetického tempa do pozvoľného zatratenia a zatiaľ čo si v tejto súvislosti súčasne spomínam na časy kedy sme si na kolesá od BMX inštalovali plátky z rozstrihaných obalov od jogurtov, začínam nový deň pomocou textu zaváňajúceho efektom déjà vu.

RECENZIA: Acer Enduro N7 (EN715-51W) - Obrnený notebook určený len pre vyvolených

Keď som si pred pár mesiacmi prezeral ponuku nových zariadení od spoločnosti Acer, ktoré budú dostupné na testovanie, zaujalo ma hlavne pár herných kúskov, zameraných skôr na používateľov s limitovaným rozpočtom. Keď však ku mne dorazila rozmernejšia krabica od spoločnosti Acer, nemal som ani potuchy, že nebudem testovať tradičný notebook, ale kúsok, ktorým by sa dala naplánovať tretia svetová vojna kľudne aj z močiara. A ktorý by tiež poslúžil ako pancierovanie na armádne vozidlá, či prinajmenšom ako tupá zbraň. Odolné notebooky sú na svete už od počiatku prenosných zariadení, preto nie je prekvapivé, že aj Acer takýto model ponúka.

RECENZIA: King’s Bounty II - Šanca na oživenie značky a modernizovane žánru ostala nevyužitá

Mám pocit, že za viac než desať rokov môjho recenzovania by najpoužívanejšie slovné spojenie bolo premrhaný potenciál. Je to pre mňa jeden z najbolestivejších problémov, akým môže hra trpieť. O to viac, pokiaľ ide o obľúbený žáner alebo sériu. King’s Bounty II týmto neduhom trpí najviac spomedzi množstva titulov, ktoré si za poslednú dobu vybavujem.

RECENZIA: Genesis Krypton 310 - Jednoduchá myš pre nenáročných hráčov

Rad modelu Krypton od spoločnosti Genesis má vo svojom portfóliu už 11 výrobkov. Zväčša ide o lacné herné myši slúžiace hráčom s obmedzeným rozpočtom alebo takým, ktorí si nepotrpia na priveľkej kvalite, pretože by sa rovnala vyšším cenovým kategóriám. V dnešnej recenzii sa stručne pozrieme na zúbok hernej myši Krypton 310, ktorá zaujme najmä svojím dizajnom a lákavou cenovkou.

RECENZIA: NATEC SOHO TWS - Malé slúchadlá v powerbanke

Spoločnosť Natec sa už dlhšie zaoberá výrobou počítačových periférií a inej drobnej elektroniky, ktorú využívame v každodennom živote. Ich ceny zvyčajne nebývajú privysoké a svoje produkty častokrát ponúkajú v skvelom pomere ceny a výkonu. To znamená, že ide o prosperujúcu firmu v pomaly, ale isto sa rozrastajúcej oblasti elektroniky. V dnešnej recenzii sa pozrieme na ich novinku z oblasti audia, na štupľové True Wireless slúchadlá Soho TWS.

RECENZIA: HyperX Pulsefire Surge RGB - Herná myš so super dizajnom a s RGB, aké sme tu už dlho nemali

Spoločnosť HyperX je už roky na trhu PC doplnkov, komponentov a periférií, a naozaj sa jej darí. Zameriavajú sa v nej najmä na herné produkty určené pre hráčov a podporujú množstvo známych osobností a e-športových tímov, čo im zaručuje dokonalú propagáciu medzi hráčmi všetkých vekových kategórií. Ich produkty sa vyznačujú vysokou kvalitou, skvelým pomerom ceny a výkonu a predovšetkým pútavým dizajnom. V dnešnej recenzii si povieme niečo o hernej myši z modelového radu Pulsefire, konkrétne o modeli Surge RGB.

RECENZIA: Final Fantasy III Pixel Remaster je prvá hra remasterovanej série nepôsobiaca slávnej značke hanbu

Vedeli ste, že sa Final Fantasy III v klasickej 2D grafike prvýkrát od roku 1990 dostáva oficiálne na západ až práve týmto vydaním Pixel Remaster? Dodnes bola 2D verzia z konzoly NES exkluzívna len pre Japonsko a k nám sa svojho času dostal až zaujímavo podaný 3D remake na Nintendo DS, ktorý bol neskôr vydaný aj na iné platformy. Pre fanúšikov série je tento moment veľmi cenný, nakoľko sa tým uzatvára jeden obrovský kruh výčitiek a frustrácie, že my, západní hráči, sme boli tak dlho ukracovaní o tento kus videohernej histórie, čo mnohí častokrát vnímali až veľmi osobne.

RECENZIA: HyperX Cloud Revolver + 7.1 - Prémiový herný headset s pár „ale“

Zvuky v našom živote zohrávajú nadmieru dôležitú úlohu. Počuť, či prichádza spoza zákruty auto, možnosť vypočuť si všetko možné od relaxačného šumu lesa až po tvrdé basy a škriekajúce výšky obľúbenej hudby, alebo aj len maličkosti, ako je tlkot srdca osoby, na ktorej nám záleží. Podobne dôležitú úlohu však hrá verná reprodukcia zvukov aj vo virtuálnom svete. Každý herný nadšenec vie, že v mnohých hrách dokáže dobrý zvuk zlepšiť zážitok a v niektorých súťažných tituloch je dokonca kvalitný zvuk otázkou života a smrti. A nielen zvuk, ale aj možnosť prenášať vlastný hlas k spoluhráčom a vytvárať tímovú spoluprácu, ktorá prinesie ďalší Winner Winner Warzone Victory.