Séria Sniper Ghost Warrior je tu s nami už nejaký ten piatok, no hoci nikdy nebola práve hitom roka, vždy mala svoju základňu fanúšikov a ponúkla relatívne v pohode zábavu a presne to, čo ste od nej pri vydaní novej inštancie čakali. Posledný diel prešiel zmenou na štýl „kontraktov“ a vývojári sa rozhodli v ňom pokračovať. Ako teda dopadol Contracts 2?
Túto sériu som mal vždy rád. Je málo hier, ktoré ponúkajú takto špecifickú zábavu v koži pravého snipera a preto som sa na vydanie nového dielu vždy tešil. Prvé diely Ghost Warriora sa niesli v duchu bežných FPS s na seba nadväzujúcimi misiami a vlastným príbehom, ktorý vás sprevádzal celou hrou. V poslednej časti sa však tvorcovia rozhodli zmeniť žáner na štýl kontraktov a musím povedať, že minimálne pre mňa to bola zmena k horšiemu a dosť ma to sklamalo. Príbeh v tejto sérii nikdy nebol nijak úžasný, ale bol fajn. No odkedy tu máme „Contracts“, nemáme už ani ten. Titul sa vám síce snaží nadhodiť nejaký podmaz, čo a prečo to robíte, no na ten zabudnete v podstate do minúty, pričom misie a celkovo hra vlastne nemajú nijaké znateľné pozadie, resp. niečo, čo by vás aspoň trošku hnalo alebo sprevádzalo ďalej. V tomto sa nijak nelíši ani tento najnovší diel, ktorý ponúka 6 misií (áno, nie je to veľa). Je síce pravda, že dve z nich sú naozaj rozsiahle mapy s množstvom hlavných a vedľajších úloh, no číslo 6 mi stále príde pomerne malé.
Asi najväčšou zmenou a novinkou, ktorú Contracts 2 prináša, je rozdelenie misií do dvoch typov. Prvým je „Classic“, čo je vlastne vaša bežná misia z predošlého dielu – veľká a otvorená mapa, niekoľko cieľov a pomerne rozmanitá sloboda, ako k nim pristupovať a ako ich vyriešiť. Či už sa rozhodnete hrať na naozajstného elitného snipera a celú základňu vystrieľate potichu z diaľky, pričom každú strelu si poctivo naplánujete, alebo radšej zvolíte prístup nablízko s tlmičmi a zahráte sa na infiltrátora základne, je to len na vás. Možnosti ostali pomerne rovnaké ako v jednotke a duch klasických misií, ako aj možnosti v nich, sú skoro identické.
Novinkou sú však tzv. „long distance“ misie. V nich máte slobodu dosť obmedzenú a na eliminovanie vašich cieľov máte k dispozícii, alebo lepšie povedané vyslovene musíte použiť najťažšie kalibre pušiek vo vašom arzenáli. Tento štýl misií vás síce pomerne dosť obmedzí v tom, ako pristupovať k svojim cieľom, no na oplátku vám zaručí naozajstný pocit pravého odstreľovania. Ciele sú tu často dediny alebo prístavy a osoby v nich vzdialené cez jeden kilometer, takže bez ďalekohľadu, prípadne optiky na puške ich v diaľke skoro ani nevidno. Toto je naozajstný test a pocit, aký má sniperská hra ponúkať a je to úplne nový štýl, ktorý len tak niekde nenájdete. Vaše výstrely musia byť naozaj perfektné,
lebo druhú šancu mať nebudete. Pýtate sa prečo? Na takúto vzdialenosť totiž musíte strelu naozaj plánovať a pripraviť sa na ňu nejaký čas, pričom aj po samotnom výstrele guľka letí pár sekúnd, pokiaľ uvidíte, či ste svoj cieľ trafili. A kým by ste sa pokúsili po nepodarenom výstrele svoj cieľ trafiť znovu, bude už dávno skrytý, utekať a zalarmuje celú základňu. Verím, že si tieto misie a pocit z nich užije každý minimálne tak ako ja.
Okrem toho ale pokračovanie veľa nového neponúka, skôr naopak. Herné mechanizmy sú skoro nezmenené, prostredie a vizuál ostali pomerne zachované, pričom arzenál zbraní, výbavy a perkov je dokonca ešte o čosi menší ako v origináli. V podstate si pripadáte, ako keby ste hrali DLC k prvému dielu, resp. rovnakú hru s novými misiami. To v princípe nie je zlé, lebo sa hrá naozaj dobre, všetko funguje ako má, vyzerá to fajn, len od plnohodnotného titulu a pokračovania by ste určite čakali niečo viac, a to hlavne čo sa týka obsahu. Počas hrania som plnil 90% bočných misií, misie som naozaj preskúmaval a skúšal možnosti, to všetko na najvyššej obťažnosti, no hra mi aj napriek tomu zabrala nanajvýš 8-10 hodín, čo naozaj nie je veľa. Ak k tomu však pristúpite ako ku kampani Call of Duty, že sa idete večer na hodinku či dve zabaviť, tak je to fajn, no určite nie za plnú cenu AAA titulu.
Naše hodnotenie
Informácie o hre
SNIPER: GHOST WARRIOR CONTRACTS 2 2021
Hra Sniper Ghost Warrior Contracts 2 predstavuje doteraz najnáročnejší titul uznávanej série, v ktorom má hlavné slovo presná streľba na ciele vzdialené vyše 1 000 metrov.
- Platforma: PlayStation 5
- Žáner: FPS
- Vývojár: CI Games
- Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Comgad