Žiadaný progres.
Je zrejmé, že hlavnými prioritami Electronic Arts pri sérii FIFA v posledných rokoch boli módy, ktoré sa dajú monetizovať, ako napríklad Ultimate Team. Tradicionalisti, ktorí trávia väčšinu času v štandardnom manažérskom móde alebo v kariére boli tak často odstavení na vedľajšiu koľaj a museli sa uspokojiť s malými zmenami, alebo rovno stagnáciou.
EA Sports však sľubuje, že pri FIFA 22 to tak nebude, minimálne v tzv. Carrer Mode v ktorom ovládate svojho hráča počas jeho kariéry. Po novom totiž váš hráč bude môcť naskočiť do zápasu počas jeho priebehu a nový Manager Rating systém zabezpečí spätnú väzbu pre hráča od manažéra. Vďaka plneniu pokynov sa tak budete môcť dostať z role náhradníka do základnej jedenástky, no ak si nebudete svedomito plniť pokyny, tak vám manažér okreše čas strávený na ihrisku.
Požiadavky na vášho hráča sa taktiež budú dynamicky odvíjať od kvality zvyšku spoluhráčov a teda čím kvalitnejší spoluhráči, tým tvrdšie budete musieť pracovať, aby ste sa dostali do základu. Upravené budú aj vaše úlohy počas zápasu, ktoré budú dynamicky reagovať na dianie, súperiaci tím či rozostavenie.
Veľké zmeny sa dotkli aj progresu vášho hráča. Budete získavať XP body a levelovať sa a tieto levely zabezpečia skill points, ktoré následne umožnia odomknutie schopností. XP body sa nebudú získavať iba počas zápasov ale aj počas tréningov. K dispozícii bude aj nový Perk systém rozdelený do štyroch kategórii – útok, obrana, brankár a vytváranie šancí a hráč bude mať možnosť vybrať si tri aktívne perky súčasne.
Mód kariéry dostal taktiež aj nové cutscény, ktoré sa budú pripravovať podľa výsledkov zápasov.
FIFA 22 vychádza 1. októbra 2022 na PC, Xbox a PlayStation.