Nakoniec však zvíťazila familiárnosť a ľudské vzťahy.
Sony minulý týždeň ohlásilo kúpu fínskeho štúdia Housemarque, ktoré vytvorilo PlayStation 5 exkluzivitu Returnal. Pre mnohých to bolo iba logickým vyústením vzťahu medzi fínskym štúdiom a japonskou spoločnosťou, nakoľko posledné hry od tohto štúdia boli smerované výsostne na PlayStation konzoly.
Šéf štúdia Ilari Kuittinen však naznačil, že ak by nemalo záujem Sony, tak záujemcov o akvizíciu štúdia mali dostatok. Pre fínsky magazín Yle.fi totiž prezradil, že okolo Housemarque sa krútilo niekoľko „tradičných podozrivých spoločností“ z USA, Číny a Švédska. Tí sa o Housemarque začali zaujímať, no štúdio sa rozhodlo zapredať svoju dušu Sony.
„V našich diskusiách bolo zrejmé, že Sony nás chce kúpiť kvôli tomu, že robíme niečo iné, ako ostatné štúdia. Ich začiatok konverzácie nebol o tom, aby sme začali vytvárať hry na základe formulky, ktorú by definovalo Sony.“
Kuittinen taktiež prezradil, že kúpa zo strany Sony im umožní mať finančnú stabilitu a taktiež aj možnosť byť súčasťou skupiny najlepších herných štúdií na svete. Zároveň budú môcť vytvárať viac ambiciózne a väčšie hry.
O aké spoločnosti mimo Sony išlo, to asi nie je až také ťažké uhádnuť. Z Číny to takmer určite bol jeden z dvojice NetEase alebo Tencent. Zo švédska si pokojne vieme predstaviť záujem Embracer Group, ktorá doslova skupuje všetko čo sa dá, no zo strany USA je už o niečo komplikovanejšie uhádnuť záujemcu, pretože v móde nákupov sú Take-Two, Electronic Arts, Microsoft a ďalší.