Nejde však o first party štúdio.
Jade Raymond asi nemusím veľmi predstavovať. Ide o úspešnú hernú vývojárku, dizajnérku, producentku a aj šéfku viacerých štúdií, ktorú sme mohli registrovať v Ubisofte, EA Motive a naposledy fungovala ako šéfka Stadia Games & Entertainment. Nakoľko však Google všetky svoje first-party štúdiá rozpustil na začiatku februára, tak Raymond ostala bez práce.
Nie však na dlho. Jade totiž na Playstation Blogu oznámila založenie úplne nového nezávislého štúdia s názvom Haven, ktoré bude sídliť v kanadskom Montreale (podobne ako Stadia štúdio). A toto štúdio sa okamžite spojilo so Sony a púšťa sa do vývoja úplne novej hernej značky, ktorá bude s najväčšou pravdepodobnosťou konzolovou exkluzivitou na Playstation 5.
Jade Raymond introduces Haven, a new Montreal-based game development studio working on an original, new IP for PlayStation: https://t.co/98Iug9Em0V pic.twitter.com/hTjLsDNbbV
— PlayStation (@PlayStation) March 16, 2021
Podľa Raymond bude štúdio „útočiskom (Haven)“ pre vývojárov a aj pre hráčov. Samozrejme, vzhľadom na to, že štúdio ešte iba vzniklo, tak si na detaily o jej chystanej hre počkáme (pravdepodobne niekoľko rokov). Vieme si však predstaviť, že spolu s Raymond prešli do tohto štúdia viacerí, dnes už bývalí zamestnanci Stadia Games & Entertianment.
Z blogu to vyzerá tak, že vzťah nového štúdia Haven a Playstation bude podobný, ako v prípade Kojima Productions po odchode Kojimu z Konami. Čiže štúdio bude technicky nezávislé, no Sony ponúkne zázemie a financovanie na jeho rozbehnutie výmenou za exkluzivitu ich chystanej hry.
Podľa sociálnej siete LinkedIn má štúdio Haven zatiaľ štyroch zamestnancov. Okrem Jade Raymond je ako zakladateľka štúdia vedená Paola Jouyaux, ktorá pracovala ako producentka v Stadia Games & Entertainment. Ďalší, ktorý preskočil na palubu nového štúdia je Leon O’Reilly, ktorý prešiel taktiež z SG&A a posledným do partie je Daniel Drapeau, ktorý pôsobil ako pomocný režisér hry v štúdiu Ubisoft Montreal.