Nintendo ovládlo krajinu vychádzajúceho slnka.
Už niekoľko mesiacov sa hovorí o tom, že Playstation divízia sa obracia chrbtom k Japonsku. Aj napriek tomu, že to v rozhovore poprel šéf Playstation divízie Jim Ryan, tak skutky hovoria o opaku. Od spojenia jednotlivých regionálnych divízií pod tú Americkú, cez dosť nepopulárnu výmenu funkcii tlačidiel X a O v UI Playstation 5 až po nedávne veľké odchody zo štúdia Sony Japan – Všetko to hovorí o tom, že Playstation je už viac Americký ako Japonský.
A presne tejto téme sa venoval Ace Economic Research Institute a jeho analytik Hideki Yasuda, ktorý si zobral na pomoc aj úvodné čísla predajov konzoly Playstation 5 v Japonsku. Tie sú totiž na pomery značky Playstation veľmi nízke a aj keď na celom svete je akútny nedostatok nových konzol od Sony, tak alokácia naznačuje uprednostnenie iných trhov.
„Sony už neberie Japonsko vážne a Playstation značka je na masívnom ústupe,“ povedal Yasuda. „Predaje 240 tisíc kusov konzol je bez debát najnižším v histórii domácich konzol Playstation. Keď to bude takto pokračovať, tak celkové predaje konzoly budú polovicou z toho, koľko predal Playstation 4. Vzhľadom na tento graf – vidí niekto, že Sony má nejaký plán na úspech na Japonskom trhu? ACE Economic Research Institute ho totiž nevidí.“
Yasuda pri analýze bral do úvahy aj stav výroby Playstation 5 konzol, no aj napriek tomu vidí veľmi znepokojujúci trend: „Úvodné PS5 trendy ukazujú, že Playstation značka je na masívnom ústupe a to nás znepokojuje vzhľadom na budúcnosť tejto značky na Japonskom trhu.
Playstation značka v Japonsku už niekoľko rokov stagnuje. Napriek tomu, že Playstation 4 výrazne predčila popularitu Playstation 3, tak v tejto krajine boli predaje oboch konzol vyrovnané. A podľa Yasudu sa dá predpokladať, že Playstation 5 bude na tom v tejto krajine horšie.
Sony tak doslova vypratalo pole Nintendu. Microsoft nikdy nemal veľkú popularitu v tejto krajine, no Switch sa môže pochváliť masívnym úspechom. Už v septembri sa Nintendo pochválilo, že na tamojšom trhu predali už 15 miliónov týchto hybridných konzol a predaje sa nespomaľujú.