Obrovský rozdiel oproti minulosti.
Dnes už bývalý šéf Sony Worldwide Studios Shuhei Yoshida sa počas rozhovoru pre Playstation Magazine rozpovedal o chystanej konzole od Sony, Playstation 5, ktorá má prísť na trh koncom tohto roka.
A venoval sa hlavne jednoduchosti vývoja hier pre túto konzolu. Podľa jeho slov je spätná väzba zo strany vývojárov taká, že nikdy sa im so žiadnym iným hardvérom nepracovalo jednoduchšie ako s Playstation 5. Sám Yoshida priznal, že toto bolo ich veľkou slabinou počas Playstation 3 generácie.
Prečítajte si tiež
PlayStation v roku 2020
Playstation 3 bola notoricky komplikovaná konzola a to až do takej miery, že drvivá väčšina multiplatformových štúdií sa úplne vykašľala na to, aby využila jej plný potenciál a aj interným štúdiám Sony trvalo niekoľko rokov kým „odomkli“ potenciál výkonu konzoly. Už Playstation 4 tak bola dizajnovaná tak, aby prácu vývojárov zjednodušila a Playstation 5 ide v tomto ešte ďalej.
Podľa Yoshidu totiž zistili, že vývojári sa pri komplikovanom hardvéri nemôžu sústrediť na tvorbu hier, ale na to, aby prekonali prekážky, ktoré pred nich komplikovanosť hardvéru kladie.
Prečítajte si tiež