Po recenzii Death Stranding som si vravel, že si dám skutočne oddych od hier, kde príbeh hrá prioritu. Potom dostanete správu od šéfredaktora, že mesiac pred vydaním svieti v pošte novinárska verzia asi najočakávanejšej PlayStation 4 exkluzivity, a ste v koncoch. Poďme sa v skratke pozrieť na naše prvé dojmy z chystaného veľdiela kalifornského štúdia Naughty Dog.
Hneď v úvode spomeniem jedno – embargo na túto exkluzivitu je takmer pekelné. Prečítal som si ho niekoľkokrát a stále mám obavy z môjho textu a pevne verím, že vám posuniem len to čo môžem. Asi urobím najlepšie ak spomeniem posledné State of Play, ktoré sa venovalo výlučne tejto exkluzivite, takže budem vychádzať z tejto perfektne zvládnutej prezentácie.
Je na mieste pripomenúť si nepríjemnú udalosť, ktorá štúdio Naughty Dog postihla. Minulý mesiac sa na internete objavilo takmer celé odhalenie príbehu a mohlo by sa zdať, že hráči ostanú sklamaní. Avšak úsilie vývojárov a hlavne perfektne zvládnutá prezentácia obrátili kartu a už teraz môžeme povedať, že predobjedávky sú vysoké, dokonca lepšie ako v prípade Spider-Mana od štúdia Insomniac Games, aspoň teda v Európe.
Prezentáciou nás sprevádzal Neil Druckmann a z jeho slov ste mohli badať aj napriek únikom isté odhodlanie, ktoré pramení z pocitu dobre odvedenej práce. Určite vám neprezradím nič z príbehu. Zameriam sa len na samotnú Ellie. Tá nám dospela, zosilnela a jej odhodlanie vystrelilo do nebies. Z amerického Bostonu sa presúvate do Seattlu a všetko okolo vás akoby zostarlo.
Úroveň detailov prostredia je dokonalá a to čo vidíte na obrazovke perfektne zapadá do kontextu. Nie len tieto detaily však vytvárajú dokonalú atmosféru. Tú dokresľuje aj brutalita, ktorú ste si už určite všimli. Všetko sa tvári dospelo a pristupuje k vám bez zmilovania.
Ellie sa musí obracať a využívať takmer všetko čo nájde na svoju obranu a likvidáciu nepriateľov. Boje z blízka vás dostanú, ale ten pocit z aktu pred a po sa opísať nedá. Desivé výkriky a takmer rodinné putá vašich obeti vás po ich likvidácii určite nenechá chadným. Niekomu by určité momenty v súbojoch mohli skutočne vadiť, keďže násilie a brutalita je v The Last of Us Part II niekde úplne inde.
Všetko má však svoje opodstatnenie a je len na vás ako sa s vecami vysporiadate. Ideálne je ak hre diktujete tempo. V ukážkach ste videli, že sa môžete schovávať vo vysokej tráve či pod auto a naservírovaný level dizajn si priam žiada vašu zodpovednosť. Ak niekoho dobodáte, tak sa pripravte, že budete niesť následky. V súbojoch využijete radu zbraní a rôznych predmetov. Videli sme, že sa k nám dostane aj luk, ktorý je v skutočnosti veľkým pánom a jeho vlastnosti určite oceníte.
Už na začiatku som hovoril o príbehovom pozadí. Tomu samozrejme dokonale sekunduje filmové podanie a majstrovsky zvládnuté animácie postáv s perfektným výkonom hercov. Tu žiadny komentár nepotrebujete a určite mi dajú za pravdu aj verejne dostupné videá.
Nebudem chodiť okolo horúcej kaše. Určite sú vaše očakávania veľké. Ako to však celé dopadne sa dozviete už ráno 12. júna v našej recenzii, čiže ešte týždeň pred vydaním samotnej hry.