Tohto roku vychádza hneď niekoľko titulov, ktoré budú definovať herný rok 2014. Už po prvotnom ohlásení Destiny na minuloročnej E3 bolo jasné, že Destiny bude práve jedným z týchto titulov. Vývoja hry sa chopili majstri remesla v podobe Bungie. Hra síce vychádza až v septembri, ale my vám už dnes prinášame prvý pohľad a pocity z Alfa verzie hry na PS4.
Prvotné ukážky a ohlásenia nového projektu štúdia Bungie, ktoré stojí za hernými „peckami“, akou je napríklad séria Halo, sprevádzalo more nadšenia, ale aj mierneho skepticizmu. Nikto nevedel, čo môže od herného spojenia FPS a MMO štýlu čakať a už vôbec nie, ak má takéto spojenie pod záštitou práve Bungie.
Štúdio však nenechalo hráčov dlho čakať a už po krátkej dobe prezentovalo prvé zábery hry a uistili tým komunitu, že sú majstri vo svojom fachu a vedia čo robia. Aj keď celý vývoj hry a následne jej videá a zábery nasvedčovali tomu, že Bungie naozaj hovorí pravdu o tom, že hra vyzerá nádherne, tak až do nedávna sme sa o tom nevedeli presvedčiť na vlastnej koži. Alfu sme však pri prvej príležitosti vyskúšali a neľutujeme. Bungie naozaj neklamalo.
Už v prvých okamihoch po vytvorení vlastnej postavy a pristaní na Zemi, presnejšie v zruinovanom Rusku, vás ohromí nádherná grafika, prostredie a neskutočne prepracované detaily všetkého naokolo. Hra vyzerala naozaj veľmi pekne aj na záberoch, ktoré Bungie vydali, niečo podobné sme vôbec nečakali, a to už vôbec nie v Alfa verzii. Či už sa pohybujete po zasnežených pláňach Kosmodromu, púštnych lokáciách prístavu či podzemných temných interiéroch lunárnej základne. Detaily prostredia v spojení so svetelnými efektmi a majstrovským využitím tieňov, tmy a baterky dodávajú hre neuveriteľnú autenticitu, až máte pocit, ako by toto boli naozajstné zábery post apokalyptického Ruska. Nenechá nám nedodať, že počas celej dĺžky hrania (max. level, top equip,…), sme nezaznamenali žiaden framedrop, bug, zamrznutie hry a ani jediný technický problém. Čo by sa snáď v tejto oblasti mohlo zmeniť, sú mierne dlhé loadingy pri prechode medzi planétami, no prihliadnuc na všetko ostatné sa to dá prepáčiť. Počas loadingov vidíte svoju loď (aj iných, ak ste vo fireteame) a celý proces vášho výsadku na planétu. Dokonca si zatiaľ môžete prezerať počas načítavania inventár, editovať nastavenia, alebo sa pohybovať v menu. Mnohé spoločnosti by si z takejto Alfy mali brať príklad.
To ale nie je ani zďaleka všetko. Odhliadnuc od toho, že hra nádherne vyzerá, hrateľnosť je snáď ešte lepšia. Všetky pohyby od chôdze, cez šprint, až po vznášanie sa a streľbu samotnú pôsobia neuveriteľne plynulo, skvelo sa ovládajú a nemáte problém si na to zvykať. V podstate sa pohybujete od začiatku, ako keby ste hru hrali už dávno pred tým. Tiež ovládanie vašej scifi verzie „motorky“ je spracované tak, že je jej šoférovanie naozaj zábavné.
Ako v plnej hre, tak aj v Alfe sú na výber tri povolania: Titan, Hunter a Warlock, ktoré, bohužiaľ, môžete vytiahnuť iba do ôsmeho levelu s tým, že začínate rovno ako štvorky. Tým pádom máte dostupný iba jeden aktívny skill, ktorý sa regeneruje pomerne dlho, preto ho treba používať s rozumom. Hlavný rozdiel medzi hráčmi teda nespočíva v rozmanitosti skillov, ale vo voľbách, takzvaných Focusoch, ktoré si vyberáte na základe vášho herného štýlu, alebo podľa toho, akú rolu práve váš fireteam potrebuje. Žiaľ, v alfe sú dostupné len tri misie, z ktorých dve sú príbehové a jedna čisto open world mapa, kde plníte rôzne bočné questy, preskúmavate svet, hľadáte loot, alebo sa zúčastňujete občasných public eventov. V hre máte toho dosť na práci, a to aj po dosiahnutí maximálneho levelu Alfy. Lokácie, ktoré bežne prechádzate často obsahujú aj vchody a časti menších lokácií s nepriateľmi, ktorých levely nie ste schopní zabiť. Tu sa naskytá možnosť znovu navštevovania starých lokácií. Ak by vám aj to stále bolo málo, môžete si zvoliť pre svoj fireteam vyššiu výzvu v podobe Brave alebo Legend obťažností.
Stále len píšeme, ako je v hre všetko skvelé, a ako sa skvelo hrá. Možno sa pýtate, kde je háčik? Háčik nie je. Na to, že ide o Alfa verziu hry, v podstate nemá chybu. Naozaj veľmi málo by sa dalo vytknúť spracovaniu Alfa verzie Destiny, ktorá, keby nám niekto nepovedal že je to Alfa, tak ani neuveríme, že takto môže Alfa vyzerať. Jediné, na čo sme počas hrania narazili, a čo bolo mierne rušivé, bola absencia nabíjania zbraní počas šprintu, ktorá by v niektorých situáciách prišla vhod a už vyššie spomenuté loadingy.
V Alfe si okrem kooperatívneho režimu môžete zahrať aj PvP mód Destiny, nazvaný Crucible. Dostupný je len jeden z mnohých módov, ktorý sa dá prirovnať ku klasickému Conquestu, kde sa na pomerne malej mape snažíte udržať tri body. Zápasy sú veľmi rýchle, dynamické, a aj keď PvP nie je hlavným ťahúňom tejto hry, bol pomerne zábavný. Za zúčastňovanie sa v PvP zápasoch tiež získavate body, za ktoré si ptom viete nakupovať špeciálnu výbavu na podobnom princípe ako je tomu napríklad vo World of Warcraft a jeho systéme PvP Tier výbavy.
Musíme skonštatovať, že na Destiny sa tešíme a po deväťhodinovom hraní s kamarátmi vo fireteame, sme si ani neuvedomili ako veľmi. Keď dokázalo Bungie spraviť takýto dokonalý kúsok Alfa verzie svojej hry, nedokážeme si ani predstaviť, aká skvelá bude hra vo finále. Vidíme sa snáď v Bete a už v septembri v plnej hre.
Pozn.: Všetky screenshoty pri tomto preview sú reálne z nášho hrania a fireteamu.