Indie vývojári kritizujú Sony za neexistujúcu komunikáciu a podivný prístup

Indie vývojári kritizujú Sony za neexistujúcu komunikáciu a podivný prístup

 

B úroveň.

Že PlayStation konzoly majú skvelé exkluzivity, to vieme. Že Sony si pestuje vzťah s veľkými vydavateľmi, to taktiež vieme. A teraz už vieme aj to, že Indie vývojári sú v rebríčku Sony odsunutý na vedľajšiu koľaj.

Prezradil to vývojári zo štúdia Neon Doctrine Iain Garner, ktorý sa poriadne rozpísal na sociálnej sieti Twitter. Jeho „rant“ bol smerovaný na spoločnosť, ktorá má „veľmi úspešnú konzolu a nemá Game Pass“ čo automaticky vylúčilo Xbox. Následne prehlásenia však potvrdili, že ide o PlayStation.

Garner kritizoval Sony za neexistujúce promo, ktoré dáva Sony indie vývojárom a vydavateľom a namiesto možnosti predať sa im Sony aktívne limituje možnosti zaujať hráčov: „Zoznam želaní nemá absolútne žiaden efekt pre Platformu X. Všetko na čom záleží je ich hodnotiaci systém. Ako však ten prebieha? To vám nepoviem, pretože ani spoločnosť nám nehovorí to, ako vyhodnocujú hry.“

Garner taktiež skritizoval Sony za nejasnosti pri získavaní „Account managera,“ ktorý by im v teoretickej rovine mal pomôcť dostať ich hru na platformu. Taktiež skritizoval nemožnosť riadiť si zľavy určené pre vlastné hry. Sony má totiž systém pozvánok do výpredajov a keď sa tam nedostanete, tak máte smolu. Nehovoriac o tom, že ak chcete svoju hru odprezentovať na PlayStation Store, tak si pripravte minimálne 25 tisíc dolárov.

„Aby som to uzavrel, Platforma X je extrémne úspešná, má skvelý hardvér, no pozadie ich fungovania a procesy sú z minulého tisícročia. Netuším ako uspieť na tejto platforme a nikto od nich mi nepovie, ako na to. A aj keď uspejem, tak so mnou môžu vybabrať.“

Ďalší indie vývojári sa pripojili ku Garnerovi. Matthew White zo štúdia Whitethorn Games napríklad zverejnil vtipný graf, ktorý poukazuje na pomer predajov jeho hier na jednotlivých platformách. A aj napriek tomu, že PlayStation 4 má najviac predaných konzol na trhu, tak podiel predaných kópií na tejto platforme je mizerný.

Ragnar Tørnquis z RedThread Games potvrdil to isté: „Je to ako byť vypočutý vo vákuu.“

Jay Tholen, vývojár hry Hypnospace Outlaw bol trochu tvrdší: „PlayStation je pre indie na hovno. Predávali sme úplný odpad čo sa počtu kópií týka v porovnaní s inými platformami. A viac predávame aj na platforme Itch.io."

Zdroj: GamesIndustry.biz/Twitter
 
 

 

 

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk