Toto začína výrazne smrdieť.
Ak ste o tom, ešte pochybovali, tak vývojári zo štúdia Crystal Dynamics v posledných dňoch prakticky plne potvrdili, že nová hra Marvel’s Avengers bude „Game as Service“ hrou a to až do morku kosti. A dokonca by sa dalo povedať, že vývojári tlačia túto očakávanú hru ešte ďalej, ako jej konkurencia. Ak vám to vyhovuje, tak žiaden problém, ak však chcete vedieť, čo sa deje, tak čítajte ďalej.
Už predtým bolo známe, že hra sa pri vydaní dočká šiestich hrdinov. Thor, Capitan America, Iron Man, Hulk, Black Widow a Ms. Marvel. Každý tento hrdina má vlastný Battle Pass, cez ktorý si odomykáte kozmetické predmety a ďalšie drobnosti, ktoré však nemajú vplyv na hru samotnú, čo vývojári pripomínajú v každom jednom rozohovore. Lenže…stalo sa to, čo sa asi dalo čakať.
Štúdio Crystal Dynamics totiž oznámilo, že zdarma pre každého hrdinu bude iba prvý Battle Pass (alebo Hero Challenge Card, ako sa volajú v tejto hre). Každý ďalší bude platený a to pre každú postavu samostatne. A nebudú stáť málo – Hero Challenge Card bude stáť 1000 Credits, alebo 10€. To znamená, že po uplynutí prvej sezóny budete mať možnosť pokračovať v hraní, no ak budete chcieť získavať ďalšie kozmetické predmety cez tento systém, tak si pripravte 60€ (6 hrdinov po 10€). A s pribúdajúcim počtom hrdinov bude táto suma narastať. Asi jediným šťastím je, že ak sa vám podarí splniť všetkých 40 levelov Hero Challenge Card, tak môžete získať túto sumu „naspäť.“
A to z hľadiska monetizácie nie je vôbec všetko. K dispozícii bude aj obchod s limitovanými ponukami, kde si budete môcť kúpiť oblečky, emotes, zakončovacie pohyby a nameplates. Všetko sa to bude kupovať za menu credits a asi vám v roku 2020 nebudeme vysvetľovať, ako tieto veci fungujú. Akurát tu je to dotiahnuté do extrému.
Vzhľadom na svoj „player-first“ prístup (áno, toto slovo naozaj použili) však budú všetky rozšírenia hry vrátane hrdinov zdarma. Zaplatia vám to totiž hráči, ktorí potrebujú mať všetky skiny a zakončovacie pohyby. A samozrejme, žiaden z kozmetických predmetov nebude mať vplyv na hrateľnosť.
A čo sa týka hrateľnosti. Hra je zameraná na kooperatívne hranie, no k dispozícii bude aj kampaň pre jedného hráča, kde vás doplnia postavy ovládané umelou inteligenciou. Hra ponúkne hneď niekoľko druhov misií (Faction Missions, Drop Zones, SHIELD Vaults, HARM Rooms, Hives a Villain Sectors). Do kooperatívneho hrania sa budete môcť zapojiť buď s prednastaveným hrdinom alebo vám ho priradí matchmaking. Ak sa nenájde plný tím na hranie, tak zvyšok postáv preberie umelá inteligencia. Sila nepriateľov sa následne určí na základe sily najslabšieho člena partie.
Čo je však extrémne divné a asi to hovorí veľa o stave hry pred vydaním – hra totiž neumožňuje zapojiť sa do misie počas jej priebehu a úprimne nerozumieme, či táto funkcia nebola plánovaná, alebo sa jednoducho nestihla pripraviť k vydaniu hry. Ak teda bude váš kamarát v misii a bude tam sám a vy mu budete chcieť pomôcť, tak jednoducho nebudete môcť, pokiaľ túto misiu neopustí…
…hlavne že máme tie Battle Passy.