Trochu viac svetla.
V roku 2015 sme sa dočkali vydania očakávaného Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, no okrem toho sme sa aj dočkali toho, že dizajnér hry Hideo Kojima bol doslova vykopnutý od vydavateľa Konami a vlastne nikto poriadne nevedel prečo. Väčšina to dodnes pripisuje šibnutosti Konami, ktoré sa zrazu začalo orientovať na Patchinko mašiny (výherné automaty) a vývoj klasických hier chceli kompletne opustiť.
Kojima medzitým založil vlastné štúdio Kojima Productions a medzitým už stihol vydať aj hru Death Stranding v roku 2019.
Až teraz, po piatich rokoch sa však dostali na povrch informácie o tom, prečo sa veci udiali tak ako sa udiali a prečo Kojima dne s nie je súčasťou Konami. Tieto informácie zverejnil francúzsky web Gameblog.fr, ktorý vyspovedal viacero bývalých zamestnancov Konami o situácii počas vývoja Metal Gear Solid V a ich zistenia sú prekvapujúce.
V skratke dostal Kojima padáka kvôli tomu, že zneužil časť budgetu určeného na vývoj Metal Gear Solid V na vývoj P.T., čo rozhnevalo vedenie Konami.
Komplexnejšie sa však mala situácia takto
- Kojima bol v tom čase vice-prezidentom Konami, čo mu prakticky dávalo obrovskú slobodu pri vývoji hier a prakticky si mohol robiť, čo chcel (z kreatívneho hľadiska), pretože sa nemusel nikomu zodpovedať. To samo o sebe prispievalo k napätiu medzi ním a ďalším vedením Konami, nakoľko je známe, že Kojima a pevný rozpočet, to nejde veľmi dokopy
- P.T. bol vyvíjaný v tajnosti veľmi malým tímom a o vývoji tohto projektu vedelo minimum ľudí zo štúdia, ktoré vyvíjalo Metal Gear Solid V. Tento projekt bol samozrejme vyvíjaný popri MGS V
- Na to, aby sa demo P.T. dostalo na Playstation Store obišiel Kojima vedenie Konami, založil si schránkovú spoločnosť a cez ňu v spolupráci so Sony dostal demo P.T. do obchodu, aby si hru mohli hneď po jej odhalení hráči stiahnuť
- Mnoho ľudí z vedenia Konami sa o existencii P.T. dozvedeli až po predstavení tejto tajuplnej hry na Gamescome 2014 spoločne s verejnosťou. A práve to prispelo k rýchlej degradácii vzťahov medzi Kojimom a Konami
- Vedenie Konami sa tak zrazu ocitlo v situácii, že museli odpovedať na otázky o hre o ktorej existencii vlastne ani netušili
- Ďalší problém nastal v momente, keď Konami zistilo, že na vývoj P.T. boli použité peniaze, ktoré boli určené výsostne na vývoj Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. To vedenie Konami veľmi rozhnevalo a o necelý rok neskôr, po vydaní MGS V Konami doslova vyhodilo tohto legendárneho tvorcu hier zo svojej budovy a dokonca mu zakázalo aj účasť na odovzdávaní cien The Game Awards.
- Odkedy však odišiel od Konami, tak sa ich vzťahy údajne ako-tak napravili a vraj sú pripravení v budúcnosti potencionálne spolupracovať.
Ďalšie informácie sa týkajú skôr vývoja Metal Gear Solid V. Podľa informácií Gameblog.fr bol vývoj hry Metal Gear Solid: Survive pôvodne rozbehnutý ako súčasť Metal Gear Solid V. Interne bol označený ako „zombie mód“ pre MGSV. Článok sa taktiež venuje chýbajúcej tretej kapitole hry. Tá by údajne nepriniesla do príbehu nič zásadné a teda hra v takej podobe v akej bola vydaná je vlastne víziou dokončenej hry.
Celý článok si môžete prečítať na tomto odkaze.