Ďalší šialený vývoj hry za nami.
Rok 2019 v hernom biznise je jednoznačne rokom, kedy sa poukazuje na katastrofálne praktiky vydavateľov a vedenia herných štúdií pri vývoji hier. Za niekoľko mesiacov sme sa dozvedeli o šialených 100 hodinových pracovných týždňoch v štúdiách ako Bioware (Anthem), NetherRealm (Mortal Kombat), Epic Games (Fortnite) a ďalších. Taktiež sme sa dozvedeli o sexistickom prostredí v štúdiu Riot Games (League of Legends) o šialených pojmoch ako Bioware Magic a ďalších pikoškách, ktoré mali určite zostať zatvorenými dverami.
S väčšinou týchto príbehov prišiel herný novinár Jason Schreier a jeho novým objavom je reportáž o šialených podmienkach v štúdiu Treyarch pri vývoji Black Ops 4.
11 bývalých zamestnancov štúdia sa pod zárukou anonymity vyžalovali o rôznych problémoch pri vývoji hry, ktorá za prvé tri dni predaja zarobila 500 miliónov dolárov.
Q&T testeri sú podľa ich slov druhotriedni zamestnanci, ktorí sú nie len že najímaní externou spoločnosťou, ale sedia na úplne inom poschodí ako vývojári, majú zakázanú komunikáciu s vývojármi, jesť môžu iba to čo sa zvýši po vývojároch a nemôžu parkovať pred budovou. Musia parkovať na parkovisku, ktoré je 10 minút peši od štúdia. Testeri pracujú približne 70 hodín týždenne a keď zistili, že nový finančný riaditeľ, Denis Durkin, dostal 15 miliónovú odmenu iba za podpísanie zmluvy, bol to „úder do brucha.“
Testeri sa ďalej sťažovali na šialené pracovné prostredie, kde im v miestnosti plnej počítačov a konzol na noc vypínali klimatizáciu. Navyše, po tom, čo jeden z vyhodených testerov leakol všetok obsah Zombies módu na Reddit, vývojári začali voči nim byť vyslovene nepríjemní. A ako bonus, nestíhali.
Prečo? Lebo vedenie vývoja dostalo skvelý nápad necelý rok pred vydaním hry úplne zrušiť kampaň a namiesto toho pridať do hry Battle Royale mód. Kampaň mala byť inovatívna, pretože mala implementovať prvky PvP priamo do hrania. Hrať ju mali dvaja hráči v co-ope, no proti nim mali AI postavy ovládať dvaja ďalší hráči. Namiesto toho museli za 9 mesiacov pripraviť mód Blackout, pretože Activision posunul dátum vydania dopredu (bál sa totiž vydania Red Dead Redemption 2).
Vývojári považujú doslova za zázrak, že mód bol pripravený pri vydaní hry.
Čo však bolo horšie, crunch na hre sa neskončil jej vydaním. Nakoľko Activision veľmi ľúbi peniažky a mikrotransakcie tak začal výrazne tlačiť na opravy a na pravidelné pridávanie nového obsahu, ktoré samozrejme musí prejsť testovaním. A na margo mikrotransakcií. Aj vývojári, ktorí na hre pracovali ich zjavne majú plné zuby. Teda, toho, ako k nim Activision pristupuje. „Nikdy nekončiaci quest za vyššími tržbami“ je údajne plne v réžii Activisionu a drvivá väčšina tvorcov hry sa k tejto problematike vôbec nemôže vyjadriť.
A viete čo je na tom najvtipnejšie? Teda skôr najsmutnejšie. Call of Duty hry doteraz vychádzali v trojročných cykloch, kedy sa pri vývoji striedali štúdia Infinity Ward (Modern Warfare), Treyarch (Black Ops) a Sledgehammer Games (WWII). Lenže, ako sme vás prednedávnom informovali, Activision degradoval Sledgehammer do pozície pomocného štúdia a novú Call of Duty hru od Treyarchu posunul z roku 2021 na rok 2020. Aby som sa však dostal k pointe. Vývojári sa o tejto zmene, ktorá im zabezpečí ďalší rok nadčasov a šialených pracovných podmienok nedozvedeli od vedenia štúdia a ani od Activisionu, ale od médií, ktoré o tejto zmene informovali.
Celý skvelý článok o tejto problematike si môžete prečítať na webe Kotaku.