A vraj to ide dobre.
Hideo Kojima, tvorca legendárnej série Metal Gear Solid, pracuje na novej hre. Celkom pochopiteľne sa jej ľudia nevedia dočkať a bažia po akýchkoľvek novinkách. Po takomto traileri sa teda vôbec nečudujeme:
Kojima sa minulý víkend na Tribeca Games Festival vyjadril, že development Death Stranding „ide celkom dobre“. Kojima Productions má „všeobecný plán pre projekt“, čo zahŕňa aj dej a momentálne testujú viacero systémov (zameraných na gameplay a technické záležitosti). Podľa Kojimovych slov, keby bola Death Stranding reštaurácia (čo by bol celkom super názov pre reštauráciu), boli by vo fáze vyberania stolov a zostavovania menu.
Ak ste si pozreli trailer a zdá sa vám, že tváre v ňom sú vám nejaké povedomé, nie je to náhoda. Kojima už v minulosti (Metal Gear Solid 5 Ground Zeroes a The Phantom Pain) obsadil do svojich hier známych hercov. Tentoraz uvidíme v hlavnej úlohe Normana Reedusa, v menšej roli Guillerma del Toro a ako hlavného záporáka Madsa Mikkelsena. Okrem toho, že obsadenie známych hercov je určite veľmi šikovný marketingový ťah, Kojimovi sa páči najmä ich nový pohľad na príbeh. Herci prinášajú do novovznikajúceho sveta život a dynamiku. Tým sú aj postavy oveľa realistickejšie, pretože nie sú len výplodom počítačovej grafiky. Tento prístup ku budovaniu postáv sa v minulosti osvedčil napríklad aj v The Last of Us, takže to nie je nič prevratné. Skôr sa z toho pomaly stáva norma pre príbehové hry.
Príbeh a gameplay Death Stranding by mali byť skôr o druhom ľudskom nástroji. Teda aspoň tak to, veľmi japonským štýlom, obrazne Kojima opísal. Podľa starého príbehu o prvých dvoch ľudských nástrojoch, prvým nástrojom človeka je palica. Tú ľudstvo vymyslelo, aby sa ochránilo a udržalo si odstup od zlých vecí. Druhým nástrojom je lano. To ľudstvo vymyslelo na zaistenie vecí, ktoré sú pre nás dôležité. Čo to má spoločné s hrami? Nuž, podľa Kojimu:
Väčšina našich nástrojov v hrách sú palice. Udierame, strieľame alebo kopeme. Komunikácia sa odohráva prostredníctvom palíc. Ja chcem, aby ľudia cítili prepojenie nie cez palice, ale cez ekvivalent lana.
Hideo Kojima
To znamená, že hráči by v Death Stranding nemali byť limitovaní jedným spôsobom ako vyriešiť situáciu. Čo znie veľmi zaujímavo.
Death Stranding vyjde na PS4. Zatiaľ nie je známy ani orientačný dátum.