K tomu aj odklad Xbox verzie.
Aj keď fanúšikovia Warhammer univerza sa zhodujú, že Darktide je v jadre skvelou hrou, tak bohužiaľ ide o ďalší produkt, ktorý bol vydaný v polo-funkčnom stave. A nastal čas, aby si to priznalo aj samotné štúdio Fatshark.
Jeho šéf Martin Wahlund v liste hráčom na sociálnych sieťach skonštatoval, že stav Darktide nie je taký, ako by si štúdio želalo a preto prichádzajú radikálne rozhodnutia. V skratke. Štúdio sa v najbližších mesiacoch sústredí výhradne na opravy, čo znamená odklad verzie pre Xbox Series X/S, odklad sezónneho obsahu a pozastavenie vydávania plateného kozmetického obsahu.
V spoločnosti Fatshark sme nesmierne hrdí na to, že dokážeme vytvoriť hru, ktorú si môžu užiť milióny ľudí,“ napísal. „Práve to sme si stanovili za cieľ pri hre Warhammer 40 000: Darktide – vytvoriť veľmi pútavú a stabilnú hru s takou hĺbkou, ktorá vás udrží pri hre celé týždne, nie hodiny. Tieto očakávania sa nám nepodarilo naplniť.“
„V nasledujúcich mesiacoch sa zameriame výlučne na riešenie spätnej väzby, ktorú mnohí z vás majú. Zameriame sa najmä na dodanie kompletného systému craftingu, uspokojivejšieho progress systému a budeme pokračovať v práci na stabilite hry a optimalizácii výkonu. Znamená to tiež, že odložíme zavedenie sezónneho obsahu a spustenie Xbox Series X/S. Pozastavíme aj nadchádzajúce vydania prémiového kozmetického obsahu. Jednoducho sme nemohli pokračovať touto cestou s vedomím, že sme dnes v hre neriešili mnohé oblasti spätnej väzby.“
„Ďakujeme vám za hranie a poskytnutie spätnej väzby. Veľmi si to vážime. Pomáha a bude naďalej pomáhať formovať hru, ktorú máme radi.“
— Warhammer 40K: Darktide (@Darktide40K) January 24, 2023