Next-gen dorazil aj tam.
Jednou z nových softvérových inovácii, ktoré priniesol Microsoft vydaním Xbox Series X/S generácii konzol je technológia DirectStorage, ktorá má dôležitú úlohu. Ide totiž o API, ktoré má využiť rýchlosti SSD diskov a rozviazať tak dizajnérom hier ruky. Tí tak budú môcť vytvárať živšie a väčšie prostredia a nebudú sa musieť spoliehať na spomaľovacie sekvencie v hrách, ktoré majú za úlohu uvoľniť pamäť vymazaním starých assetov a nahraním nových assetov.
Nakoľko má však Microsoft ruky namočené aj do PC biznisu, tak je v ich najlepšom záujme, aby túto technológiu priniesli aj tu a presne to sa aj stalo. Microsoft totiž oznámil vydanie SDK pre DirectStorage a vývojári tak môžu začať s implementáciou tejto technológie do svojich hier. Len tak mimochodom, nedávno sme vás informovali o tom, že Forspoken bude pravdepodobne prvou hrou, ktorá bude DirectStorage využívať.
The DirectStorage team is pleased to share that the runtime is now publicly available! Check out our blog post here for more details: https://t.co/WFnjjlfDAW
— DirectX 12 (@DirectX12) March 14, 2022
DirectStorage je však technológia určená iba pre operačný systém Windows 11 a ak ju teda chcete využívať a ste na Windows 10 (alebo nebodaj Windows 7), tak pri hrách s využitím DirectStorage budete asi musieť prejsť na najnovší operačný systém Microsoftu.
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!