Kráľovská pozícia.
Štúdio Epic Games, tvorcovia populárnej Battle Royale hry Fortnite včera svetu predstavili svoj nový mód s názvom Impostors. Ide o mód, ktorý sa odohráva v mape s niekoľkými miestnosťami a princíp spočíva v tom, že na mape sa stretnú 10 hráči – 8 agentov, ktorí ochraňujú „The Bridge“ a 2 „Impostors,“ ktorí ho majú zničiť, no bez toho, aby boli odhalení.
Pripomína vám to niečo? Stavíme sa, že áno. A nie ste jediný. Vývojári zo štúdia Innersloth, tvorcovia senzácie Among Us si totiž podobnosť so svojou hrou všimli takmer okamžite. A je zrejmé, že nadšení nie sú.
Programátor Among Us Gary Porter na sociálnej sieti Twitter poukázal nie len na podobnosť mapy v móde s mapou The Skled, ale aj na to, že vlastne celý koncept hry je vykradnutý takmer do posledného detailu. Sarkasticky však dodal, že je to „okej, pretože otočili Electrical a Medbay a spojili Security a Cafeteria.“
„Nebol som v štúdiu počas vytvárania Skeld a aj tak ma to urazilo. A to je všetko, čo k tomu poviem.“
I haven’t been tweeting much recently because I’ve been working so hard on upcoming content for Among Us. So it feels weird to be compelled to tweet again because of stuff like this.
— Gary Porter (@supergarydeluxe) August 17, 2021
Stephen N. Parker dodal: „Nemáme problém s tým, keby niekto zobral koncept a pridal tam mechaniky a nové prvky hrateľnosti. To sa deje v hernom priemysle neustále. Koncept Among Us tiež nebol nový, je to Werewolf/Mafia. No máme problém s tým, ako to Epic spravil.“
And as Gary said, they flipped „Medical and Electric“, connect „security with Cafeteria“, maybe add 2 more rooms near the top, remove „Admin“. But the layout is almost identical.
— Stephen N. Parker (@PeterNStrange) August 17, 2021
Komunitná manažérka štúdia Victoria Tran taktiež vyjadrila svoje sklamanie: „Je to smutná hodina pre indie hry… Herné mechaniky sú fajn, tie by nemali byť zadržiavané, no minimálne by sa mali pokúsiť priniesť vlastné témy a terminológiu, aby koncept upravili.“
Pre Epic Games však „vykradnutie“ konkurenčného konceptu nie je ničím zvláštnym. Veď Fortnite bol kooperatívnou survival hrou o ktorú ani pes nezakopol, pokiaľ štúdio nevykradlo Battle Royale mód z PUBG, čo priznal aj kreatívny šéf David Mustard.
Napriek zjavnému skopírovaniu herného módu to však Epicu pravdepodobne prejde. Štúdio Innersloth je totiž príliš malé, aby sa pustilo do boja proti gigantovi a tak im neostane asi nič iné, iba sa posťažovať na sociálnych sieťach. Nič to však nemení na tom, že Epic sa nezachoval práve najvhodnejšie. Je však viac ako paradoxné, že Epic sa v súdnom spore so spoločnosťou Apple vykresľuje ako obeť giganta, keď on robí indie vývojárom ti isté.