Prečo bol Warcraft III: Reforged pri vydaní takou katastrofou? Peniaze a Activision

Prečo bol Warcraft III: Reforged pri vydaní takou katastrofou? Peniaze a Activision

 

Blizzard sa zmenil...

Keď sa pozriete na Metacrtic hodnotenia remasteru kultovej strategickej hry Warcraft III: Reforged, tak nájdete priemer recenzií 59/100 a hodnotenia hráčov na hranici „epických“ 0,6/10. Hra, ktorá vyšla začiatkom minulého roka priniesla množstvu fanúšikov série masívne sklamanie namiesto radosti z možnosti znovu prežiť epický príbeh.

Prečo však Reforged dopadol tak ako dopadol. Presne na tieto otázky sa pokúsil nájsť odpovede redaktor Bloomberg Jason Schreier, ktorý už štandardne kontaktoval bývalých alebo súčasných zamestnancov Blizzardu, aby mu ozrejmili, čo sa to vlastne stalo.

Asi najdôležitejšie je skonštatovať, že Warcraft III: Reforged nebol pre Activision a ani Blizzard nikdy tak dôležitým produktom, ako ho prezentovali verejnosti. Pre Activision to bol vyslovene nezaujímavý projekt pretože nikdy nemal šancu stať sa „miliardovou značkou“ ako Overwatch alebo Call of Duty. Projekt tak nikdy nezískal potrebný rozpočet na to, aby priniesol dlhoročným fanúšikom zážitok, ktorý by si zaslúžili.

Po katastrofálnom vydaní hry Blizzard samozrejme prisľúbil masívne prepracovania a opravy, no ani rok a pol po vydaní hry tu tieto opravy nie sú a s najväčšou pravdepodobnosťou ani neprídu. Deväť mesiacov po vydaní hry totiž Blizzard rozpustil tím, ktorý mal hru na starosti a tí, ktorí si nenašli iné miesto v Blizzarde boli prepustení.

Podľa výpovede jedenástich členov Warcraft III: Reforged tímu bola nejasná vízia o tom, či bude hra remake, alebo remaster. To viedlo k problémom pri vytváraní celého produktu a keď sa k tomu pridali aj škrty v rozpočte, tak efekt snehovej gule vyústil v katastrofu.

Viete ako Blizzard tvrdil, že pre hru vytvoril „viac ako štyri hodiny nových cutscén so znovu nahranými hlasmi,“ ktoré sa však v finálnej hre neobjavili? Blizzard zmenu tohto sľubu obhajoval tým, že nechcel, aby sa Reforged príliš vzdialil od pôvodnej hry. V skutočnosti však táto zmena nastala kvôli škrtom v rozpočte a interným argumentom v štúdiu.

Blizzard údajne Warcraft III: Reforged vydal v stave v akom vydal kvôli tomu, že zaznamenali masívne čísla predobjednávok a manažment nedovolil štúdiu hru odložiť: „Zobrali sme peniaze za predobjednávky v čase, kedy sme vedeli, že hra nie je pripravená. Spoločnosť mala odolať pokušeniu vydať túto hru kvôli finančnému tlaku.“ A aj hovorca Blizzardu po roku a pol priznal že s odstupom času „mali byť viac trpezliví a získať časť na dopracovanie hry a to aj v prípade, že by hráčom museli vrátiť predobjednávky.“

Vývoj remasteru začal v roku 2017, kedy mali členovia štúdia veľké plány. Tie samozrejme následne oznámili verejnosti, no veľmi skoro prišli na to, že sľúbili viac, ako dokážu dodať. Tím bol malý, produkcia hry bola neorganizovaná a množstvo práce bolo obrovské – prepracovanie jedného Warcraft III levelu do modernej podoby trvalo mesiace.

Šéf Classic tímu Rod Bridenbecker situácii nepomáhal svojim agresívnym štýlom riadenia a tendenciou dávať nerealistické deadliny. Problémom bola aj komunikácia a k tomu sa pridali aj spomínané argumenty ohľadom smerovania remasteru: „Mnoho vývojárov sa potýkalo s vyčerpaním, úzkosťou a depresiou. Mnoho stratilo vieru v tím a spoločnosť. Mnoho hráčov stratilo vieru v Blizzard a vydanie tejto hry určite nepomohlo upraviť komplikovaný obraz Blizzardu.“

Nízky rozpočet znamenal, že štúdio nemohlo na projekt najať viac vývojárov čo následne znamenalo, že jeden vývojár musel plniť činnosť za iných, chýbajúcich. Následne sa jednotlivé prvky z hry začali vyhadzovať, vyhodili sa prepracované cutscény a ďalšie sľubované prvky.

Pôvodný dizajnér Warcraft III David Fried ukazuje prstom na Activision: „Som sklamaný, že Activision pracoval proti záujmom hráčov spôsobom, akým pracoval.“ Podľa neho nie je náhoda, že šéf Blizzardu Mike Morhaime rezignoval na svoj post tesne po predstavení Warcraft III: Reforged v novembri 2018.

„Vedenie bolo úplne mimo reality čo sa týka potrieb tohto projektu a to a až do neskorých fáz vývoja. Niekoľko senior vývojárov upozorňovalo vedenie na problémy s blížiacou sa Warcraft katastrofou niekoľkokrát, no boli ignorovaní.“

Uvidíme teda, či sa Activision a Blizzard poučili. Budú nám to môcť dokázať už v priebehu tohto roka pri vydaní remasteru Diablo II: Ressurected. Ďalšie zakopnutie by im už asi fanúšikovia neodpustili.

Zdroj: Bloomberg

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk