Táto spolupráca sa teda určite nezopakuje.
Ani nie rok po svojom vydaní začala z digitálnych herných obchodov miznúť hra The Sinking City, ktorá bola inšpirovaná Lovecraftom. Jej stiahnutiu však nepredchádzalo žiadne varovanie ani verejné vyhlásenie a keď sa začali ľudia pýtať, čo sa deje, tak vývojárske štúdio Frogwares iba pokrčilo plecami a prezradilo, že sa situácii bude venovať. Nakoniec je však situácia zamotanejšia, ako sa mohlo na prvý pohľad zdať.
Prečítajte si tiež
Sherlock Holmes hry sú a budú stiahnuté z digitálnych obchodov
Za všetko môže podľa vyjadrení štúdia Frogwars vydavateľ tejto hry Big Ben Interactive. Hra bola totiž stiahnutá z digitálnych obchodov, pretože BBI nedodržiaval zmluvné podmienky pri vydaní tejto hry a samozrejme najväčšiu rolu v tom všetkom hrajú peniaze:
„Počas produkcie boli BBI/Nacon (Nacon a Big Ben Interactive sú jedna a tá istá spoločnosť) stovky dní pozadu s niektorými platbami. Každá suma meškala v priemere 40 dní, pričom všetky naše míľniky v hernom vývoji sme dodávali načas a boli schválené držiteľom licencie. Niekoľkokrát sme museli podať oficiálnu sťažnosť, aby sme sa dočkali peňazí, ktoré nám vydavateľ dlhoval. V momente, keď BBI/Nacon kúpili konkurenčné štúdio, aby pracovalo na inej hre zasadenej do sveta Lovecrafta prikázali nám, aby sme odovzdali zdrojový kód k hre The Sinking City. Ešte raz – BBI/Nacon nevlastnia túto IP. Je to licencovaná hra. Predávajú túto hru, nevyvíjali ju a ani nevytvárali. Po tom, čo sme odmietli vydať zdrojový kód, prestali nám posielať ďalšie platby po dobu štyroch mesiacov.“
Navyše, vydavateľ odmietol poskytnúť štúdiu Frogwares jasnú predpoveď možných predajov hry a preto nedokázali predpovedať očakávaný obnos peňazí, ktorí majú od vydavateľstva obdržať. Počas tohto obdobia bol jediným zdrojom príjmov Epic Games. Vďaka exkluzivite na Epic Games Store totiž dostávali 30-35% podiel z predajov na tejto službe.
Následne 27. júna informoval vydavateľ BBI/Nacon herné štúdio, že ruší predchádzajúce dohodnuté „míľniky,“ čo v praxi znamenalo, že Frogwares nevideli z predaja hry ani jeden cent: „Nacon/BBI mali platiť podiel z predaných kópií, no vymysleli si dôvod, aby to nemuseli robiť. Napísali nám 4. júla o zrušení predchádzajúcich dohôd, teda týždeň po vydaní hry. Vymysleli si „poškodenie“ ktoré sme im svojim správaním spôsobili a stanovili mu sumu 1,5 milióna €. Išli nám zrušiť míľniky za vývoj hry v čase, keď bola hra vydaná a zarábala peniaze.“
V auguste 2019 tak štúdio Frogwares zažalovalo svojho vydavateľa a až vtedy obdržali prvé platby, no to celú situáciu nevyriešilo. Vydavateľ sa totiž začal vyhovárať, že jeden z výrobcov konzol neplatí svoj podiel z predaja hry a preto ho nemôže poslať ďalej vývojárskemu štúdiu, čo je veľmi nepravdepodobné.
Žaloba tak pokračovala: „Pokúsili sme sa kontaktovať BBI/Nacon počas 11 mesiacov, aby sme túto situáciu vyriešili, no nikdy sme neobdržali uspokojujúcu odpoveď od ich zástupcov. Takže počas tejto vyčerpávajúcej žaloby sme konečne docielili ukončenie vydavateľskej zmluvy a to kvôli dôvodom, ktoré sme načrtli vyššie.“
Dlh jedného milióna € navyše viedol podľa šéfa Forgwares Waela Amra k tomu, že asi 10 zamestnancov štúdia muselo odísť kvôli finančnej neistote. Teraz však štúdio vlastní IP The Sinking City a hľadajú cestu, ako prinavrátiť hru do digitálnych obchodov. A poučenie? Všetky ďalšie hry si chce Frogwares vydávať sám.