Ale iba v niektorých hrách.
V snahe dodávať svojim a aj ďalším hrám kvalitný užívateľský obsah, ktorý bude jednoducho dostupný, vytvorilo Valve Steam Workshop. Doteraz však bol Workshop divokým západom, ako prakticky všetko na Steame. Užívatelia si tam mohli pridávať prakticky hocičo, bez ohľadu na to, či to pre hru malo nejaký prínos, alebo nie. S tým je však koniec.
Herná komunita CS:GO si totiž všimla, že Valve po novom vyžaduje, aby takmer všetky predmety pridané do Steam Workshopu prešli schválením spoločnosti. Tento proces by mal trvať menej ako deň.
Účet, ktorý nový obsah cez Steam Workshop pridáva musí byť verifikovaný a následne Valve vyhodnotí konkrétny kúsok obsahu, ktorý sa do Workshopu chce dostať. Toto nové pravidlo bude platiť aj pri pokusoch o úpravu starých Workshop prídavkov. Tie budú musieť taktiež získať schválenie Valve.
Dôvod je jednoduchý. Napríklad pri CS:GO bol Workshop plný podvodníkov a spam obsahu, kde bolo komplikované nájsť skutočne kvalitný obsah. Užívatelia často vytvárali takýto nie veľmi legálny obsah a motivovali užívateľov, aby si ho stiahli, výmenou za kľúče alebo skiny zdarma.
Táto zmena sa zatiaľ dotýka iba hier CS: GO, Team Fortress 2 a Dota 2 a Valve tvrdí, že overení tvorcovia Workshop obsahu budú od povinnosti schvaľovania nového obsahu oslobodení.
Ide o druhý veľký zásah Valve do „slobody“ na Steame po minulotýždňovom obmedzení zmeny dátumov vydania.
Prečítajte si tiež
Valve konečne aspoň trochu upratuje bordel na Steame