Tak toto sú dosť kontroverzné vyjadrenia na adresu Valve.
S vyjadreniami bývalého zamestnanca kedysi kultovej spoločnosti Valve asi nebude mnoho PC hráčov súhlasiť, no je zaujímavé spoznať názor človeka, ktorý kedysi pre Valve pracoval.
Valve a Epic. Epic a Valve. Súboj týchto dvoch distribúcií o PC hráčov trvá už zopár mesiacov, hoci to nie je ani tak súboj. Je to skôr jednostranná snaha Epicu získať na svoju stranu PC hranie agresívnym skupovaním hier aplikujúc na nich časovú exkluzivitu, čo Valve zasiahlo nepripravené, kvôli čomu sa Steam dodnes nespamätal z nečakaného útoku.
Čo si ale o samotnom dianí myslia zamestnanci Valve? Nuž, k situácii sa vyjadril dnes už bývalý zamestnanec Richard Geldreich, ktorý nešetril kritikou na adresu Valve vyzdvihujúc práve Epic. Iste, Richard je bývalý zamestnanec, čo môže viesť k myšlienkam, že toto je len jeho osobná pomsta, no minimálne v niečom pravdu určite má. Valve totiž už nie je tou spoločnosťou, ktorá bola pred 20 rokmi a za tou zmenou musíme hľadať len a len peniaze.
Richard uverejnil sériu tweetov odpovedajúc na užívateľov brániacich Steam, v ktorých obviňuje Steam, že ničí PC priemysel svojou 30% maržou. Priznáva síce, že Valve spočiatku zabezpečilo rozkvet PC hrania, no zatiaľ čo sa pomery v hernom priemysle zmenili, Valve Steam nezmenilo a tých 30% je dnes už príliš. Valve je taktiež podľa neho nepríjmené k obchodným partnerom i zamestnancom, hoci nekonkretizoval ako.
Epic je podľa neho záchranou PC hrania, aj keď uznáva, že launcher mohol prísť omnoho lepšie pripravený. S tým určite nemôžeme nesúhlasiť. Predpokladá, že Epic bude skupovať exkluzivity ešte tak rok a pokiaľ bude stále ponúkať len 12% maržu na hry, tak sa niet čudovať, prečo vývojári hútne prechádzajú na túto konkurenčnú platformu. Rozdiel medzi vydaním hry na Epicu a Steamu môže totiž pre vývojárov znamenať pekných pár miliónov naviac a to sa určite počíta.
Steam was killing PC gaming. It was a 30% tax on an entire industry. It was unsustainable. You have no idea how profitable Steam was for Valve. It was a virtual printing press. It distorted the entire company. Epic is fixing this for all gamers.
— Richard Geldreich (@richgel999) April 5, 2019
So Steam was first – so what? At the time, Steam’s 30% revshare looked good compared to the 50% revshare from retail. Now – it’s ridiculus and oppressive to game developers. Valve became abusive to its partners and employees. It took them for granted.
— Richard Geldreich (@richgel999) April 5, 2019
I think gamers are going to remain mad for a long time, as these exclusives won’t stop anytime soon. Could last 1 year or more. Steam will be for indy/2nd tier/shovelware/porn, Epic and other launchers for AAA. This seems to be where the market is heading at the moment.
— Richard Geldreich (@richgel999) April 8, 2019
I think they hear gamers loud and clear on that. They really should have added more features to EGS before launching.
— Richard Geldreich (@richgel999) April 8, 2019
I think what’s likely is that Sweeney will push his team to add features to EGS until it’s somewhat at parity vs. Steam’s key features. The exclusive backlash will only cost them a few percent of sales (maybe 5-10%?)
— Richard Geldreich (@richgel999) April 8, 2019