Počiatočný problém bol síce vyriešený, no jeho následky sú pociťované dodnes.
V októbri sa na Steame objavil bug v algoritme, ktorý namiesto odporúčania relevantných titulov hráčom, odporúčal jednoducho iba populárne hry. Bug bol síce rýchlo opravený, no zdá sa, že jeho vplyv pretrval. A samozrejme, najviac zasiahol indie vývojárov.
Napríklad vývojár hier Shadowhand a Ancient Enemy Jake Birkett prezradil, že keď si porovnal predaje z pred mesiac október a po októbri, tak predaje jeho hier sa zmenšili o polovicu. Zárobky na druhej strane, klesli o 36%. On a ďalší indie vývojári kontaktovali Valve ohľadom tejto situácie a aj keď zástupca spoločnosti im oznámil, že táto vec sa bude vyšetrovať, už sa neozval späť.
Since Valve destroyed my revenue at the start of Oct with some changes to discovery, whether they take 30% or less doesn’t make much difference sadly. I’d rather they just fixed what broke/changed.
— Jake Birkett – Making „Ancient Enemy“ (@GreyAlien) 1. decembra 2018
Tento príbeh potvrdil napríklad aj vývojár hry Maia Simon Roth, ktorý na Twitteri zverejnil graf počtu ľudí, ktorý jeho hru na Steame videli. Z grafu vyplýva, že v októbri, po objavení bugu klesol počet návštev jeho hry takmer na nulu a aj keď následne sa vyšplhal hore, nikdy nedosiahol čísla ako pred októbrom.
Wow @GreyAlien wasn’t kidding. In October @steam_games did something that killed traffic to loads of indie games. Here’s mine. Look at that baseline drop to 0. Hmm. pic.twitter.com/8lOnOtT3Fn
— Simon Roth (@SimoRoth) 2. decembra 2018
Otázkou je, či je ticho zo strany Valve fér, nakoľko u mnohých vývojárov ide o ich „holé zadky“ mať dva mesiace takýto obrovský a nevyriešený problém nepomáha reputácii Steamu medzi indie vývojármi.