Sú už však mosty spálené?
Minulý týždeň sa zosypala vlna kritiky na tvorcu enginu Unity, ktorý je populárny hlavne medzi indie vývojármi. Spoločnosť chce od 1. januára 2024 zaviesť schému financovania, kde by vývojárske štúdio, ktoré vytvára hru na Unity engine platilo určitý poplatok za každú inštaláciu hry koncovým užívateľom. Okrem toho, že bolo otáznych viacero aspektov (spôsob merania počtu inštalácií), tak Unity si zavarilo aj s ohľadom na predplatené služby ako Xbox Game Pass či PlayStation Plus.
Podľa očakávania začali indie vývojári vyjadrovať svoju nespokojnosť a viacerí oznámili, že svoje projekty presunú na iný engine. Ďalší zas vypli in-game monetizačný nástroj vo svojich hrách, ktorý odvádzal Unity podiel z mikrotransakcií.
Tvorca enginu však už zareagoval a vo vyhlásení prezradil, že plánuje zmeny: „Vypočuli sme vás," uvádza sa vo vyhlásení. "Ospravedlňujeme sa za zmätok a rozruch, ktorý spôsobila politika poplatkov za prevádzku, ktorú sme oznámili v utorok.“
„Počúvame, hovoríme s členmi nášho tímu, komunitou, zákazníkmi a partnermi a urobíme v tejto politike zmeny. O aktualizáciu sa podelíme v priebehu niekoľkých dní. Ďakujeme za vašu úprimnú a kritickú spätnú väzbu."
We have heard you. We apologize for the confusion and angst the runtime fee policy we announced on Tuesday caused. We are listening, talking to our team members, community, customers, and partners, and will be making changes to the policy. We will share an update in a couple of…
— Unity (@unity) September 17, 2023
Viacerí indie vývojári sa však vyjadrili, že nemajú záujem o prepracovanie tzv. Unity Runtime Fee (poplatok za inštalácie), ale o kompletné zrušenie tejto položky. Ďalší sa zas vyjadrili, že kompletne stratili dôveru voči vedeniu Unity a tak je možné, že aj keď sa Unity prinavráti k pôvodným podmienkam, tak vývojári sa späť k Unity nevrátia: „Nedošlo k žiadnemu zmätku. Len hnev a úplná strata dôvery, že zmeníte existujúce zmluvy, pretože sa vám to páči. Táto politika, upravená za pár dní alebo nie, zachováva vyššie uvedené,“ napísal režisér série Slime Rancher Nick Popovich.
„Je desivé si myslieť, že vedenie spoločnosti Unity to cez víkend pretiahlo a nechalo každé štúdio v skutočných existenčných obavách a ani teraz nemôže jednoducho povedať "naším zámerom je zrušiť poplatok za inštaláciu". Musíme sa obávať dlhšie a musíme o tom stále hovoriť,“ reagoval spoluzakladateľ Vlambeer Rami Ismail.
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!