Čo hovoria o roku 2023 ľudia, ktorých úlohou je predpokladať, čo sa stane?
Rok 2023 je už niekoľko dní realitou a tak je už štandardný čas predpovedí. Čo sa stane v hernom roku? Presne túto otázku sa spýtala redakcia GameInformer.biz niekoľkých herných analytikov, ktorí ponúkli svoje predpovede. A ak náhodou chcete vedieť aj tie naše, tak nižšie nájdete článok.
Dr. Serkan Toto z Kantan Games predpovedá ďalšie zvyšovanie cien v hernom priemysle, pričom vedúcu úlohu v tomto zohrá Microsoft. Taktiež si myslí, že kryptomeny a NFTčka budú použití pri vytvorení hry z populárnej hernej série. Poslednou predpoveďou je, že herný priemysel odolá nástrahám recesie.
Piers Harding-Rolls z Ampere Analysis predpovedá, že Microsoftu sa podarí pretlačiť akvizíciu Activision Blizzard cez regulačné orgány, no nie bez ústupkov. V závislosti od FTC bude následne záležať, či bude akvizícia ukončená v prvej, alebo druhej polovici 2023. Harding-Rolls predpovedá, že PlayStation 5 by sa mohla stať najpredávanejšou konzolou v roku 2023 a PSVR2 predá v 2023 1,2 – 1,5 milióna kusov headsetov. Podľa analytika Ampere Analysis môžeme očakávať veľký rast Game Passu a taktiež aj väčšie kroky Sony v oblasti predplatených služieb, spomalenie konsolidácie herného trhu a experimentáciu s použitím umelej inteligencie pri vývoji hier.
„New breakthroughs across artificial intelligence and cloud computing will allow game developers to create more complex and higher quality worlds in less time and at a lower cost“ – Lisa Cosmas Hanson, Niko Partnershttps://t.co/2GYhTbnH7m
— GamesIndustry (@GIBiz) January 4, 2023
Karol Severin z Midia Research predpovedá, že kľúčovým slovom v roku 2023 bude „hodnota.“ Práve v tejto oblasti sa osvedčia predplatené služby a free-to-play formát. VR podľa neho začne poriadne rásť a Xboxu sa podarí stiahnuť náskok PlayStation konzol na trhu a to vďaka kombinácii dostupnej konzoly, predplatenej služby Xbox Game Pass a sérii očakávaných herných vydaní.
Lisa Cosmas Hanson z Niko Partners predpovedá adaptáciu hybridnej monetizácie hier, pokles akvizícii a inovácie v efektivite herného vývoja (vďaka AI).