A nie len Square Enix.
Organizácia AfterClimate zverejnila počas týždňa hodnotenie svojej štúdie, ktorá sa zaoberá reakciami herných spoločností na dianie ohľadom klimatických zmien. Dobrou správou je, že mnoho spoločností berie tieto hrozby na vedomie a snažia sa spraviť zo svojho biznisu niečo, čo bude viac priateľské voči prírode.
Štúdia zobrala všetky dostupné informácie týkajúce sa „net zero“ cieľov, Enviroment, Social & Governance vyhlásení a ďalších programov udržateľnosti a následne zoradila herné spoločnosti do jednej zo štyroch kategórií.
Najlepšie obstáli spoločnosti s hodnotením „Ambitious,“ ktoré zaviedli silné ciele a kroky na to, aby aktívne redukovali emisie. A aj keď tieto spoločnosti ešte nie sú v cieli, tak sa minimálne vydali správnym smerom. V tejto kategórii skončili Microsoft, Ubisoft, Apple, Google, Embracer Group, Tencent a Riot.
Druhá kategória dostala označenie „Baseline.“ Tam sú spoločnosti, ktoré síce robia nejaké kroky pre redukciu emisií, no nie v dostatočnej miere. Do tejto kategórie sa dostali spoločnosti Sony, Activision Blizzard, Konami, Sega a Bandai Namco.
Tretia kategória má názov „Catch-Up“ a v tejto kategórii sú spoločnosti, ktoré urobili iba malé kroky, no stále nemajú ciele na „zero emissions“ stav. V tejto kategórii sú Nintendo, Take-Two, Zynga, Electronic Arts a NetEase.
Posledná kategória má označenie „Non-Compliance“ a v tejto kategórii sú spoločnosti, ktoré zatiaľ nerobia pre záchranu planéty prakticky nič a potrebujú sa v tejto oblasti zlepšiť. V tejto kategórii sú Square Enix, Roblox či Nexon.
Zároveň je však potrebné dodať, že spoločnosti ako Valve či Epic Games nemajú k dispozícii žiadne dáta a preto nebolo možné ich vyhodnotiť.
„Samotné rozdelenie do skupín vzniklo organicky na základe dátumov dosiahnutia net zero, ktoré si všetci stanovili, a rozdiel medzi prvými tromi skupinami (Ambitious, Baseline a Catch-Up) spočíva predovšetkým v ich cieľoch dosiahnutia net zero. Väčšia priepasť je medzi spoločnosťami v skupine, ktorá nedosahuje ciele, pretože väčšina z nich ešte ani nezačala uvažovať o ESG. Vydanie sa podnikovej kultúry na cestu k net zero a udržateľnosti je mamutia úloha, ktorá sa nedá zvládnuť zo dňa na deň. Vyžaduje si to vybudovanie podpory od najvyšších až po najnižšie úrovne organizácie,“ napísal Dr. Abrams.
Ak vás štúdia zaujíma, tak ju nájdete na tomto odkaze.