Niekedy je lepšie mlčať.
Leaknuté zábery z GTA VI dokonalo predviedli, ako bežný hráči netušia nič o procese vývoja hier. Po analýze záberov, ktoré sa dostali na internet sa totiž mnohí začali sťažovať, že vizuál hry nevyzerá veľmi dobre. A to aj napriek tomu, že tieto zábery pochádzajú z vývojárskeho buildu hry, ktorý bol niekoľko rokov starý a nikto neočakával, že sa k nemu verejnosť dostane.
Za týmto nasledoval príspevok ďalšieho „znalca“ na sociálnej sieti Twitter, ktorý napísal: „Ak by ste vedeli, ako prebieha vývoj hier, tak by ste vedeli, že vizuál je jednou z prvých vecí, ktoré sa dokončujú. Táto hra je štyri roky vo vývoji a plánovaní. Čo vidíte teraz je takmer to isté, čo dostanete. Na budúci rok sa bude pracovať na kódovaní misií a debugu. Všetko veci na pozadí. Hra vyzerá naprd.“
Reakcia tohto „odborníka“ na slovo vzatého už nenechala chladnými ani vývojárov ostatných hier, ktorí začali na sociálnu sieť Twitter pridávať príspevky toho, ako ich hry vyzerali počas vývoja. Podľa daného užívateľa by hry mali vyzerať celkom dokončene, však?
Realita je však už štandardne celkom iná.
Takto zas vyzerala hra Control.„Graphics are the first thing finished in a video game“
— Cult of the Lamb 🙏🐑👑 OUT NOW (@cultofthelamb) September 20, 2022
Here’s what early versions of Cult of the Lamb looked like pic.twitter.com/F5EyEH6M9r
Hra Immortality takto vyzerala celé dva roky počas vývoja.Since graphics are the first thing finished in a video game, and CONTROL won multiple awards for excellence in graphics, here is footage from the beginning of development 🙂
— Paul Ehreth 🔻 (@bacon_sanwich) September 20, 2022
Full video here: https://t.co/l2g7oPhtk7
🔻 pic.twitter.com/cGnmJZXF5E
Takto za vyzeral Thunderjaw z Horizon Zero Dawn. Vývojár zároveň dodal, že pri úvodných fázach vývoja hry boli používané assety z Killzone série.„Graphics are the first thing finished in a video game“
— Sam Barlow, offering IMMORTALITY (@mrsambarlow) September 20, 2022
FYI, here’s what IMMORTALITY looked like for the first 2 years where we were focused on getting the A.I. and combat gameplay balanced vs. how it shipped pic.twitter.com/lXoBQeKYUO
A takto vyzerala hra Sea of Thieves tri a pol roka pred svojim vydaním.„Graphics are the first thing finished in a video game“
— Cian Maher (@cianmaher0) September 20, 2022
Here’s a Thunderjaw from an early build of Horizon: Zero Dawn pic.twitter.com/Xq6fw5fS0e
A takto zas známa scéna z Uncharted 4.This is Sea of Thieves footage from Novmber of 2014. An upgrade from the earliest pill pirates, but still very much a work in progress. It was using Unity for more agile, iteratative testing, while work in Unreal at this time was very early, aiming to create the reveal trailer. pic.twitter.com/yIPLtBLIUv
— Jeph Pérez (@rare_fanatic) September 20, 2022
Here’s that downhill chase section played in blockmesh vs art blockmesh vs final art. There are a million stages between. #blocktober pic.twitter.com/goTrkE2XEM
— Kurt Margenau (@kurtmargenau) October 4, 2017