Čísla. Čo znamenajú?
Spoločnosť SuperData zverejnila svoju analýzu tržieb herného priemyslu a zdá sa, že úspechy herných vydavateľov nemajú konca kraja. Teda až do doby, kedy sa neskončí pandémia koronavírusu. Herný priemysel totiž iba na digitálnych transakciách priniesol v januári tržby vo výške 11,6 miliardy dolárov, čo je nárast o 15% oproti januáru 2020.
Najviac rástol PC herný trh (31%), nasledoval konzolový (24%) a rástol aj mobilný (6%).
Hra Valorant zaznamenala medzimesačný nárast tržieb vo výške 39% a počet hráčov sa zvýšil o 24%. Za to môže hra vďačiť primárne novému obsahu vrátane úplne novej postavy. Darilo sa aj hre Red Dead Redemption 2, ktorá za to môže vďačiť hlavne oddeleniu Online módu od základnej hry, ktorý sa predával za 4,99$. Vďaka tomu hra na PC zaznamenala suverénne najúspešnejší mesiac a iba na tejto platforme predala 1,8 milióna kópií (na konzolách sa predalo 611 tisíc kópií).
„Porazeným“ sa stala hra World of Warcraft. Tržby oproti novembru klesli o 61% a počet hráčov klesol o 41%. V takomto období po vydaní expanzie je to však celkom normálny stav, takže Blizzard určite nemá dôvod na paniku a ohlásené rozšírenie expanzie Shadowlands určite veľké množstvo hráčov prinesie späť.
Najúspešnejšou PC hrou je Dungeon Fighter Online, na konzolách vládol Call of Duty: Black Ops Cold War a na smartfónoch zas hra Free Fire.