Čo je vlastne 4K?
Služba Google Stadia sa napriek podpore jednej z najbohatších korporácií na svete zatiaľ potáca. Spustenie veľmi úspešné nebolo, následné rozširovanie do ďalších krajín situáciu nezlepšilo a nedávno ohlásené zatvorenie first-party štúdií už mnohí berú ako klinec do rakvy. No Google zatiaľ bojuje…
Lenže problémy spoločnosti Google sa ani zďaleka nekončia. Firme totiž hrozí hromadná žaloba, ktorú od októbra pripravujú nespokojní zákazníci služby. Podľa nich totiž Google cez marketing „výrazne preháňal pri rozprávaní o kvalite rozlíšenia“ aby mohol „zvýšiť čísla predplatiteľov pred spustením služby.“
Kde je teda problém? Google totiž sľubuje, že ak si platíte predplatné Stadia Pro, tak sa dočkáte 4K rozlíšenia a 60FPS. Lenže priamo herné rozlíšenie sa vo väčšine prípadov k 4K ani zďaleka nepribližuje. Napríklad Destiny 2 funguje na službe Google Stadia v 1080p rozlíšení na stredných detailoch (v porovnaní s PC) a ak si platíte Pro, tak toto 1080p rozlíšenie sa jednoducho upscaluje na 4K. A natívnych 4K hier v službe by ste dokázal spočítať na prstoch jednej ruky.
Zákazníci však majú pocit, že Google v marketingu služby zavádza, keď hovorí o 4K rozlíšení pri streamovaní s aktívnym Pro členstvom. Čo je na jednej strane pochopiteľné a Google si za to môže neustálym omieľaním 4K sám, no na strane druhej to nie je tak úplne chyba spoločnosti Google.
Totižto, Stadia je schopná streamovať hry v natívnom 4K rozlíšení, čo dokazuje niekoľko hier, ktoré v tomto rozlíšení v službe fungujú. Ak sa však vývojári rozhodnú znížiť rozlíšenie, aby nemuseli uberať framerate, tak je to ich slobodné rozhodnutie.
Uvidíme teda, čo na to povie súd v New Yorku. Či akceptuje argumenty spoločnosti Google, alebo príde trest za zavádzajúci marketing.