Tak uvidíme, či to skôr nebude revolúcia v monetizácii.
Nikomu to nevadilo, nikto s tým nemal problém (hráčov sa nikto nepýtal) a tak sa EA dnešným dňom oficiálne stáva novým vlastníkom pretekárskych štúdií, ktoré fungujú pod hlavičkou Codemasters. Vydavateľ Electronic Arts ho získal za 1,2 miliardy dolárov, pričom suma bola vyplatená v hotovosti.
Vydavateľ hier ako FIFA, Battlefield či Dragon Age tak získava spoločnosť, ktorá disponuje veľkým množstvom vlastných pretekárskych značiek ako Dirt, Race Driver, GRID či Project Cars, no taktiež je vlastníkom licencií na vytváranie oficiálnych hier pre šampionáty F1 a WRC. Tie sa tak pridajú k už existujúcim pretekárskym sériám EA ako Need for Speed, Real Racing a Burnout.
„Naša spoločná expertíza trhu spolu s našim partnerstvom a našimi vzťahmi, poznatkami, analytickými a marketingovými schopnosťami v EA sú najlepšie na trhu. A vidíme obrovskú príležitosť využiť naše schopnosti na rozvíjanie potenciálu skvelými hrami od Codemasters.“
We’re excited to welcome @Codemasters to the EA family! 🚗💨 pic.twitter.com/y3yYB94vmF
— Electronic Arts (@EA) February 18, 2021
„Máme sieť viac ako 430 miliónov hráčov, ktorí milujú skvelé hry a niektoré z najvzrušujúcejších možností ležia v potenciáli nášho spojenectva. Codemasters sa stanú súčasťou kreatívnych spoločností v EA ako DICE, Respawn, EA Sports, Criterion či Bioware, ktoré im prinesú nové myšlienky, nové spôsoby myslenia a expertízu, ktorú môžeme zdieľať, zatiaľ čo hráči budú zdieľať odmeny,“ povedal Matt Bilbey z EA.
Prečítajte si tiež
Akcionári Codemasters odklepli predaj štúdií spoločnosti Electronic Arts
„Vieme, že existuje veľký trh pre pretekárske hry a veríme, že má veľký potenciál na rast. Dlho sme si vážili Codemasters – ich vývojárske schopnosti a ich inovácie. Spojenie ich skúseností a našich môže priniesť revolúciu do tohto žánru.“
Codemasters má naprieč Veľkou Britániou hneď niekoľko vývojárskych štúdií, zatiaľ čo EA tam má tiež jedno „pretekárske“ štúdio – Criterion.
Akvizícia Codemasters sa začala koncom minulého roka, kedy sa o kúpu pokúsil vydavateľ Take-Two, ktorý ponúkol 980 miliónov dolárov. Niekoľko dní na to však prišlo EA s ponukou 1,2 miliardy dolárov a manažment Codemasters odsúhlasil predaj práve EA. Celá transakcia však musela byť posvätená protimonopolnými úradmi a ďalšími inštitúciami a tak sa celá dohoda uzatvorila až dnešným dňom.
Prečítajte si tiež