Nie každý to však zvládne.
Určite ste si v posledných rokoch všimli extrémny nárast popularity herného predplatného. Kopa spoločností chce byť „Netflixom herného priemyslu“ a preto narastá počet podobne ladených služieb. Začalo to službami ako Xbox Live Gold a Playstation Plus, ktoré účtujú zákazníkom za prístup k online službám a v tejto generácii sa pridalo aj Nintendo so svojim Switch Online. K tomu spustilo EA svoju službu Origin Access, Microsoft svoj Xbox Game Pass, Sony má svoj Playstation Now a Ubisoft v septembri spustí uPlay Plus a svoju vlastnú službu údajne zvažuje aj Square Enix.
Nebude však trvať dlho a možno sa pridajú ďalší. A podľa Mikea Blanka z Electronic Arts to prináša pozitíva, ale aj negatíva.
„Zatiaľ neexistuje 50 rôznych herných služieb na predplatné. Keď sa dostaneme do toho bodu, myslím si, že ľudia si budú musieť vyberať. To znamená, že niektoré spoločnosti uspejú a niektoré nie. Keď sme sa v EA snažili presvedčiť vedenie, aby sa pustilo do predplatného bolo do sprevádzané strachom a úzkosťou. Naše videnie sveta je však jasné. Všetky odvetvia zábavného priemyslu smerujú k predplatnému a všetky ostatné odvetvia nás už predbehli.“
Blank však konštatuje, že takáto forma „konzumácie“ hier môže priniesť do herného priemyslu viac kreativity: „Ľudia hrajú vďaka predplatnému viac hier ako kedykoľvek predtým. Namiesto toho, aby sme vytvorili jednu obrovskú hru, ktorá sa musí zaplatiť tým, že si ju zákazníci kúpia máme pravidelný prísun tržieb založený na predplatnom a to umožňuje vývojárom a vydavateľom podstúpiť väčšie kreatívne riziká. To je dôvod prečo napríklad medzi každou sezónou Stranger Things vydá Netflix ďalšie rôzne filmy a seriály.“
„Hodnota predplatného pre spoločnosť je založená na tom, ako dlho ho majú užívatelia predplatené. Keď im poskytneme rôznorodé a zaujímavé zážitky, tak si nechajú predplatné aktívne dlhšie. Myslím si, že tým pádom začneme budovať hry tak, aby naplnili požiadavky rôznorodosti.“
„Služby, ktoré sa však nebudú prispôsobovať požiadavkám zákazníkov nebudú fungovať. Peniaze nerastú na stromoch. Zákazníci si budú dávať pozor na to, na čo budú míňať peniaze. Budú mať niekoľko predplatných v rôznych sférach, no vyberú si len tie najdôležitejšie.“