Sam Fisher sa infiltroval aj na 3DS. Avšak pozor: toto nie je nové dobrodružstvo. Splinter Cell 3D je len obyčajným portom starého Splinter Cell: Chaos Theory na novú platformu. Ponúka táto nová verzia šesť rokov starej hry hráčom dostatočný dôvod na kúpu?
Pozrime sa na to spoločne. Splinter Cell: Chaos Theory sme videli najprv na PC, Xbox a PS2, pár dní na to sa objavila aj verzia pre hádam už aj zabudnutý Gamecube, hru sme si mohli zahrať aj na Nokia N-Gage, na klasických mobiloch a nezabudnime ani na Nintendo DS. Remastrovaná verzia sa objaví aj na PS3 v HD kolekcii. Čo by ma mohlo presvedčiť, aby som si kúpil ďalšiu verziu už toľkokrát obohranej pesničky? Lepšia grafika? Lepšia hrateľnosť? Nové funkcie? Vylepšená umelá inteligencia? Nové revolučné multiplayerové módy? Alebo mi postačí samotný “hype” okolo 3D efektu a fakt, že sa jedná o prvú stealth akciu na 3DS?
Nanešťastie, nič z toho sa nekoná. Single player kampaň sa dočkala len kozmetických zmien, ale ostala prakticky nedotknutá. Multiplayer chýba úplne – nenájdete tu ani jeden z populárnych módov, ktoré slávili úspech už pred šiestimi rokmi pri pôvodnom vydaní. Na akékoľvek online funkcie môžete rovno zabudnúť. A to aj starý, kritikou zvlacovaný port na NDS obsahoval kooperatívne a verzus módy.
Graficky hra nemôže súperiť s originálom – pribudlo síce pár ohurujúcich detailov, ale celkovo graficky zaostáva za svojou predlohou a frame rate je dosť žalostný aj oproti ostatným 3DS titulom.
Umelá inteligencia protivníkov (minimálne na normálnej náročnosti) miestami hraničí s mentálnou nedostatočnosťou. Vývojári mohli neschopných protivníkov využiť aspoň na nový zábavnejší typ útoku, napríklad priplížiť sa odzadu, rozviazať nepriateľovi šnúrky na topánkach a čakať, kedy sa potkne a rozbije si držku, keďže by si to asi ani nevšimol a inteligenčná kapacita by nestačila na tak náročnú úlohu, ako je opätovné zaviazanie.
Hrateľnosť je rovnako kostrbatá – pohyb Sama Fishera je ovládaný analógovou páčkou, je plunulý a bezproblémový. Trochu problematickejšie je, keď sa pokúšate o také srandy, ako skrčiť sa, postaviť sa alebo vyskočiť, špeciálne zároveň pri pohybe postavy – ovládanie týchto pohybov je nadefinované na smerové šípky, ktoré sa nachádzajú priamo pod analógovou páčkou. A ovládanie kamery? To je malá katastrofa sama o sebe – pomocou tlačidiel A,B,X,Y. Pridajte si k tomu ďalšie ovládacie prvky za displejom, rozšírené ovládanie pomocou dotykového displeja a s tým spojené nevyhnutné a časté preostrovanie z 3D do 2D a máte v rukách menší ovládací hlavolam.
Z pôvodnej hry ostala zachovaná kampaň a hlavná dejová línia. 3DS verzia ponúka pár bočných misií, ktoré trochu predĺžia hraciu dobu, dva druhy minihier (triviálne jednoduché odomykanie zámkov patričným náradím a podstatne náročnejší hacking, kde konečne aj poriadne využijete 3D displej), potešia aj pekne vizualizované 3D mapy, v ktorých sa dá príjemne orientovať.
Znovu si zahráte to, čo pred pár rokmi – v koži Sama Fishera budete v neďalekej budúcnosti zabraňovať vypuknutiu tretej svetovej vojny v Ázii. Sprevádzať príbehom vás budú prakticky zbytočné monológy Fisherových chlebodarcov na začiatku misií, ale najmä zábavnejšie dialógy cez vysielačku s taktickým tímom sediacim v teple a suchu operačného centra zatiaľ čo vy sa plížite blatom a špinou nebezpečného terénu.
Hra môže zaujať nových hráčov, ktorí nevlastnia staré konzoly, prípadne ľudí, ktorí veľa cestujú a nemajú čas na domáce hranie na veľkých konzolách. Herní veteráni nemajú prečo siahať po tejto hre, keďže ju už pravdepodobne dávno hrali vo väčšom formáte, s lepším ovládaním a na dôvažok aj s multiplayerom. Nehovoriac o tom, že staré kópie zoženiete bežne vo výpredaji za zlomkovú cenu 3DS verzie. Alebo si radšej počkáte na HD remake pôvodnej Splinter Cell trilógie na PS3, ktorý sa bude cenovo pohybovať niekde na úrovni tejto hry?
využitie spodného displeja | |
chýba multiplayer AI len ďalší remake ovládanie a kamera |
|
45% | |
ŽÁNER | stealth akcia |
VÝROBCA | Gameloft |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
Ubisoft |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |