Jedným z najpríjemnejších prekvapení tohtoročného Gamescomu bola ďalšia z hier zasadených do sveta Warhammeru, akčné RPG Chaosbane.
Na novinku od francúzskeho štúdia Eko Software sme sa boli pozrieť vo štvrtok poobede v biznis stánku jej vydavateľa, Bigben Interactive. Podľa vývojárov sa môžeme tešiť na poriadnu „řežbu“, ktorá ale prekvapí silným zameraním na príbeh. Pracuje na ňom aj Mike Lee, autor množstva kníh zo sveta Warhammeru a jeho futuristickej verzie 40k. Tvorcovia podrobnosti o príbehu zatiaľ vyzradiť nechceli, vieme však, že hra sa má odohrávať počas vlády Magnusa, teda pred Koncom vekov a pred Vekom Sigmara.
Na výber budú štyri postavy, ktoré by mali vyhovieť požiadavkam všemožných štýlov – Empire Captain, High Elf Wizard, Dwarf Slayer a Wood Elf Ranger. V akcii sme videli práve imperiálneho kapitána, ktorého masakrovanie nepriateľov napĺňalo definíciu hack’n’slash do bodky. Na bojisku úradovala postava vysokej úrovne, čo v rukách skúseného vývojára znamenalo elegantné zabíjanie využívajúc široké spektrum schopností. Každá postava má disponovať približne pätnástimi, pričom každá z nich zrejme bude mať tri variácie.
Po približne štvrťhodinovej prezentácii sme sa dostali aj k vyskúšaniu hry. Na tutoriál nebol čas, spolu s ďalším kolegom novinárom som bol vhodený priamo do akcie. Prvé minúty postupovania akýmsi dungeonom pripomínali skôr neorganizovaný, no krásny chaos. Po počiatočnom zvykaní si na ovládanie (hrali sme na Xbox One ovládačoch) prišli aj pokusy o kooperáciu, ktorá čoskoro začala prinášať prvé ovocie. Kombinácia čarodejníka podporujúceho „tankujúceho“ vojaka priniesla ľahší postup hrou.
Veľkou devízou titulu má byť práve kooperatívne hranie. Chaosbane má podporovať až štyroch hráčov naraz, a to ako online, tak dokonca aj lokálne na jednej obrazovke. Autori sľubujú prispôsobovanie obťažnosti na základe počtu hráčov a bezproblémové pripojenie sa či odpojenie sa v ktoromkoľvek momente.
Našim cieľom bolo zabitie obrovskej beštie, ktorej ale predchádzali, samozrejme, hordy rôznorodých nepriateľov. Ako elfský čarodejník som nemal problém vyhýbať sa priamemu boju, a keď už sa predsa len dostali nepriatelia priamo ku mne, nasledovala spŕška ohňa priamo „do ksichtu“ prostredníctvom plameňometného kúzla, prípadne som sa na pár metrov vedel teleportovať mimo ich dosah.
Hodilo sa aj ďalšia vychytávka hry, akási ohnivá guľa, ktorej smer som vedel ovládať pravou analógovou páčkou. Beštiu už som zdolával bez kolegu, no s pomocou vývojára, ktorého rady boli na nezaplatenie. Aj pri hraní sólo totiž Chaosbane ponúkne množstvo kombinácií schopností, ktoré pri správnom použití poriadne uľahčia život.
Warhammer: Chaosbane by podľa slov vývojárov mal vyjsť na budúci rok, už teraz to však vyzerá na horúceho kandidáta na akčné RPG roka. Dúfajme, že hra dopadne lepšie ako čerstvý titul Warhammer 40k: Inquisitor – Martyr, ktorý zbiera iba priemerné recenzie.