Activision konečne oficiálne predstavuje Call of Duty: Black Ops III, pokračovanie série, ktoré má tohto roku v rukách Treyarch. Informácie potvrdzujú včerajšie leaky, takže si už známe poznatky v podstate len zopakujeme, aj keď v hlbšom podaní. Isté je, že sa séria posúva výrazne dopredu, síce nie míľovými krokmi a stále si zachovávajúc svoju filmovú efektnosť, no posúva. Túto snahu nemôže Treyarchu vytknúť nikto. Veď už len rozhodnutie priniesť hru len na PC, Xbox One a PlayStation 4 dokazuje, že sa tvorcovia už viac nechcú pozerať vzad.
Singleplayer v znamení otvorenosti a návratu do 2. svetovej vojny
Advanced Warfare mal Exoskeleton, Black Ops III má Direct Nureal Interface, v skratke DNI. Aj keď druhý menovaný armor má zložitejší názov, jedná sa v podstate o to isté, vďaka čomu hrdinovia naberú na rôznych superschopnostiach a podobne. Singleplayer bude môcť byť hraný úplne celý aj v kooperácii, ako to bolo doteraz dostupné len v staršom Call of Duty: World at War pred 7 rokmi. Coop bude podporovať splitscreen a na to, aby ste si mohli s niekým vyskúšať trebárs i posledný level nebude nutné, aby ste sa do posledného levelu dostali vy sami vo vlastnej hre. Treyarch nechce žiadne bariéry.
Príchod kooperácie pre 4 hráčov prinútil tvorcov zmeniť aj dizajn v typickom lineárnom štýle. Koridorový dizajn by v kooperácii proste vôbec nefungoval a tak sa úrovne dočkali oveľa väčšej otvorenosti. Po úrovniach sa bude dať pohybovať omnoho voľnejšie, na nepriateľov útočiť z rozličných pozícií. Bude tu prítomný tzv. T-Mód, ktorý vám umožní na vašom HUDe vidieť všetky potrebné informácie a o vašich spolubojovníkoch. Hra ale neopúšťa od svojich filmových koreňoch a pri niektorých scénach sa kamera oddiali až do pohľadu z tretej osoby.
Štúdio sľubuje 20 rozličných typov AI nepriateľov, ktoré majú dať hráčom skutočnú výzvu a prinútiť ich taktizovať. Zatiaľ čo sme v Advanced Warfare hrali za človeka v obleku, tu budeme hrať doslova za cyborga s implantátmi a bionickými končatinami. V tejto časti hrateľnosti sa Treyarch nechalo až nezdravo inšpirovať sériou Deus Ex, pretože si tie implantáty budeme meniť a tým formovať schopnosti a charakter našej postavy. Šprintovať tu budeme môcť neobmedzene, plazenie sa či preskakovanie cez objekty viac nebudú spôsobovať zníženie zbrane, a tak bude možné strieľať aj z týchto pozícií. Počas kĺzania sa na kolenách budeme môcť meniť smer. Thrust jumpy budú viac variabilnejšie, pretože aj tu budeme môcť zmeniť smer vo vzduchu. Prítomný wall run vám zase pripomenie Titanfall. Efektívne vyuzívanie týchto prvkov povedie k vytvoreniu jedného plynulého reťazca pohybov po mape.
Čo sa týka príbehu, budeme hrať za člena kyberneticky vylepšenej jednotky Black Ops, ktorý so svojim tímom vyšetruje podozrivé udalosti v Singapúre. Polovica nášho tímu a stratí a zároveň v tom čase dôjde k masívnemu vojenskému úniku, čo povedie k celosvetovému kolapsu krycích operácií. Našou úlohou bude nájsť zvyšok jednotky a odkryť pravdu. Tohto roku sa ale asi šetrí, pretože sa (zatiaľ) nespomína žiadne herecké eso kalibru Kevina Spaceyho.
Mód Zombies – samostatná hra v hre
Treyarch chce tohtoročným zombie modom všetkým vytrieť zrak svojou prepracovanosťou. Máme sa pripraviť na ohromujúci zážitok, ktorý sa nepodobá na nič, čo sme doteraz videli v singleplayerovej kampani, či multiplayerových módoch. Tento mód bude staviať na svojom vlastnom, plnohodnotnom XP systéme, ktorým prinesie už aj tak dosť veľkej znovuhrateľnosti ešte viac hĺbky. Tvorcovia uisťujú, že novátorským prístupom neukroja z hry nič, čo bolo na nej doteraz zábavné. Tento mód bude tak rozsiahly, že ho autori dokonca označujú ako samostatnú hru vydávanou spolu s tretím Black Ops.
Konkrétnejšie detaily budú ale predstavené až časom. Mark Lamia, vedúci štúdia, sa ale necháva počuť, že vývojári zúžitkujú všetky svoje doterajšie skúsenosti, ktoré získavali pri vytváraní zombie kampaní už od roku 2008. Singleplayer bude cyberpunkový thriller, mód Zombies zase akčný horor. Call of Duty: Black Ops III bude, zdá sa, veľmi rozmanitým dobrodružstvom.
Multiplayer s 9 rôznymi špecialistami
Multiplayer ponúkne 9 rôznych špecialistov so svojimi unikátnymi schopnosťami, z ktorých boli zatiaľ predstavení štyria – Outrider, Reaper, Seraph a Ruin. Portál VG247 prezentuje svoje dojmy z ich hrania, u ktorých ale prizvukuje, že podľa oficiálnych slov hrali pre-alpha verziu, hoci oni tomuto tvrdeniu sami veľmi neverili. Z hry cítili, že je to už oveľa pokročilejšia verzia. Pri čítaní majte na pamäti, že ani jeden zo špecialistov sa nenachádza v konečnej podobe.
Outrider
Tento class je ženského pohlavia a je vybavený lukom s vybuchujúcimi šípmi. Dokáže zabíjať na jednu ranu, hoci tam bolo prítomné asi 1 sekundové meškanie od výstrelu až po trafenie cieľa. Keďže šípy vybuchujú, nie je potreba strieľať presne, stačí len niekde navôkol. Outrider dokáže využívať aj schopnosť Combat Focus, ktorou dokáže vidieť cez steny.
Reaper
Tento experimentálny bojový robot dokáže transformovať svoju ruku do mini zbrane, ktorou skosíte prakticky všetko, čo vám vojde do cesty. Ak sa mu ocitnete tvárou v tvár, máte asi mikrosekundu na to, aby ste zmizli, inak z vás ostane len mastný fľak. Jeho schopnosťou je Glitch, ktorou sa dokáže vrátiť na miesto, kde sa nachádzal pred niekoľkými sekundami. Veľmi zaujímavé.
Seraph
Seraph je vyzbrojený ručnou zbraňou, ktorou dokáže zabiť na jednu ranu niekoľko nepriateľov naraz, ak teda budú stáť v jednom rade za sebou. Jej mínusom je ale nízka rýchlosť steľby, čo je na rýchlych bojiskách veľkou nevýhodou. Tento class ponúka schopnosť Combat Focus, ktorá umožní zvýšiť scorestreak na obmedzený čas.
Ruin
Táto postava je vyzbrojená zbraňou tzv. Gravity Spikes, čo je vlastne zbraň na blízko s brutálnym plošným útokom. Jeho schopnosť Overdrive zvyšuje rýchlosť akcií vykonaných postavou na krátky časový úsek, čo sa môže vzhľadom na frenetickú akciu viac ako len hodiť.
Minimálne požiadavky pol roka pred vydaním
Možno trocha neobvyklé, no určite prínosné. Tvorcovia zverejňujú aj minimálne požiadavky na PC verziu, ktoré sa ale vzhľadom na úplné next-gen zameranie nesú v pomerne nízkom duchu. Do vydania hry je ešte kopu času, tak je pravdepodobnosť, že sa môžu určitým spôsobom upraviť, no ako základ toho, čo môžeme očakávať, sa brať určite dajú.
- Windows 7 64-Bit | Windows 8 64-Bit | Windows 8.1 64-Bit
- Intel® Core™ i3-530 2.93 GHz | AMD Phenom™ II X4 810 2.60 GHz
- 6 GB RAM
- NVIDIA® GeForce® GTX 470 1GB | ATI® Radeon™ HD 6970 1GB
- DirectX 11
- širokopásmové internetové pripojenie
- zvuková karta kompatibilná s DirectX
Call of Duty: Black Ops III vyjde oficiálne 6. novembra 2015.