Je vždy príjemné vidieť, keď sa na tak veľkom podujatí, akým E3 bez pochýb je, vie presadiť aj český vývojársky tím. O to viac poteší, keď je ich projekt do veľkej miery originálny a už aj naberá reálne kontúry.
Kingdom Come je tak trochu nezvyčajnou open world RPG hrou. Tam, kde sú v takýchto hrách bežne draci, trpaslíci a elfovia, je tuto stredoveké prostredie, ktoré sa odohráva v čase pred husitskými vojnami. To je asi jediná vec, ktorá sa o príbehu vie, no historicky presné reálie môžu byť veľmi vítanou zmenou oproti bežným fantasy.
Hra je navyše veľmi ambiciózna. Podľa Dana Vávru má byť jedna mapa väčšia ako Velen a Novigrad v nedávno vydanom treťom Zaklínačovi a aj keď kvalita by mala vždy prevyšovať kvantitu, aj tak je toto vyhlásenie dosť ohromujúce. K tomu bolo už z ukážky jasné, že aj po stránke rôznorodosti prostredia bude na tom hra veľmi dobre. Počas 20-minútovej prezentácie sme videli rôznorodé osady, lúky, ale aj husté lesy.
To všetko v dosť nízkom framerate, no to nie je prekvapujúce vzhľadom na to, že práce na titule nie sú zďaleka ukončené, čo naznačovali aj vývojári slovami, že tu ide o alfa verziu. Už v tejto verzii sa však nachádzali scenérie, ktoré boli veľmi pekné na pohľad a je zrejmé, že aj vďaka Cryenginu bude hra pastvou pre oči.
No to neznamená nič, pokiaľ tento graficky veľmi pekný svet nebude naplnený zaujímavými úlohami a dobrými hernými mechanikami. Preto je veľmi zaujímavé vidieť, ako pristúpilo štúdio Warhorse k tvorbe súbojového systému. Ten totiž nespočíva v neustálom sekaní do protivníka zbraňou na blízko, ako napríklad v Skyrime, ale vyžaduje pozornosť a um. Hráč musí zaútočiť v správny moment a do správneho smeru, všetko presne tak, ako keď si v hlave predstavíte súboj dvoch ľudí s mečmi. Okrem toho je k dispozícii ešte aj lukostreľba, no hra je očividne primárne zameraná na súboje na blízko. Nechýba stamina bar, ktorý pridáva do súbojového systému ešte viac taktickosti.
Vávra tiež tvrdí, že k hre chcú pristúpiť čo najviac realisticky a preto skúmali reálie stredoveku. To, čo zistili, aplikovali následne do svojej hry. Napríklad to, že úprava postáv spočíva zo 16 slotov na oblečenie a rôzne časti brnenia, nechýbajú kone pre rýchlejšiu prepravu po rozľahlej krajine a všade je cítiť stredovekú atmosféru podporenú adaptívnou hudbou, ktorá je schopná v priebehu sekundy zmeniť skladbu na tú, ktorá najviac vystihuje situáciu.
400 rôznych AI entít má zabezpečiť to, že počas putovania krajinou nebudete stretávať stále tie isté postavy, ktoré vykonávajú tie isté činnosti. Tým pádom bude svet pôsobiť dynamicky a živo. Dynamiku v rozhovoroch zas zabezpečuje prepínanie pohľadu z prvej a tretej osoby.
Kingdom Come: Deliverance je tak trochu iné RPG. No aj tento iný pohľad na žáner open world RPG vyzerá veľmi zaujímavo vďaka prepracovanému súbojovému systému, krásnemu a živému svetu a vďaka dôrazu na detaily. Ako na tom bude hra po dlhšom hraní, ako zaujímavé budú questy a hlavná príbehová línia a ďalšie dôležité aspekty, to uvidíme v roku 2016.